درباره ميزان آب مصرفي در فضاي سبز شهري بندرعباس بزرگنمايي مي شود

بندرعباس-ايرنا- سرپرست سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري بندرعباس گفت:برخي متوليان تامين آب ، با بزرگنمايي درباره ميزان آب مصرفي فضاي سبز شهري ، مردم و مديران ارشد استان را به اشتباه مي اندازند.

به گزارش ايرنا،مصطفي خادم يكشنبه در يك نشست خبري افزود:سهم آبياري فضاي سبز از شبكه آب شهري 20ليتر در ثانيه است اما برخي دستگاههاي اجرايي ،ميزان مصرف را 10برابر ميزان واقعي اعلام كرده اند.
وي ادامه داد:براي اثبات اين موضوع ،سازمان پارك ها و فضاي سبز شهري درخوست نصب 186كنتور براي محاسبه ميزان دقيق آب مصرف شده در فضاي سبز شهري داشته اما شركت آب و فاضلاب شهري ، 104كنتور نصب كرده و با وجود پيگيري ها از نصب باقيمانده كنتورها خود داري كرده است.
خادم اضافه كرد:80درصد آب مصرف شده براي آبياري فضاي سبز از آب غير شرب و از چاهها و آب شيرين كن هاي اختصاصي تامين مي شود و 20درصد باقيمانده نيز تا دوماه آينده از منابع خارج از شبكه آب شرب شهري تامين خواهد شد.
وي تصريح كرد :با توجه به مسائل ياد شده ،قطع آب فضاي سبز از سوي شركت آب و فاضلاب را اقدامي غيراصولي ميدانيم كه موجب آسيب جدي به فضاي سبز به ويژه چمن كاري ها شده است.
سرپرست سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري بندرعباس يادآور شد:اين مجموعه همزمان با اقدام براي كاهش وابستگي به آب شهري ،استفاده از گونه هاي گياهي خشك زي و سازگار با شرايط آب و هوايي منطقه را نيز به طور جدي در دستور كار قرار داده است.
وي درپاسخ به سئوال ايرنا درباره هدررفت آب به دليل استفاده از تانكر و روش هاي سنتي و غرقابي در مجموعه تحت مديريت خود ،با تاييد اين مطلب اظهار اميدواري كرد تا پايان سال جاري ، شيوه هاي جديد مانند آبياري تحت فشار و قطره اي جايگزين اين روش ها شود.
خادم در عين حال خاطرنشان كرد:بحران تامين آب بندرعباس بسيار جدي بوده و عوامل مختلفي در شدت يافتن آن موثر هستند كه هدررفت 24درصدي آب در شبكه توزيع آب شهري به دليل پوسيدگي لوله ها از جمله اين عوامل است.ك/3
2094/6048