۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81768028
T T
۰ نفر
ارتقاي شاخص هاي كتابخواني زمينه ساز توسعه فرهنگي است

سنندج- ايرنا- فرماندار و رييس انجمن كتابخانه هاي عمومي دهگلان ارتقاي شاخص هاي كتابخواني را زمينه ساز توسعه فرهنگي دانست و بر لزوم ارتقاي شاخص هاي كتابخواني در اين شهرستان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يحيي نظري روز دوشنبه در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي دهگلان افزود: هم اكنون شاخص هاي كتابخواني در اين شهرستان با ميانگين كشوري فاصله دارد كه بايد براي كاهش اين فاصله برنامه ريزي كرد.
وي به نقش مهم كتابخانه هاي عمومي در توسعه فرهنگي اشاره كرد و گفت: توجه به كشورهاي توسعه يافته نشان مي دهد كه سرانه مطالعه در اين جوامع بسيار بالاست و همين امر زمينه ساز توسعه شده است.
فرماندار دهگلان با بيان اينكه در آيات، احاديث و روايات ديني بر اهميت كسب دانش و علم آموزي تاكيد شده است اظهار كرد: اين امر براي سعادتمندي انسان بسيار با اهميت است و بايد فرهنگ مطالعه را در جامعه نهادينه كرد.
وي با اشاره به نقش مهم خيرين در توسعه كشور، گفت: خيرين در كشور با ورود به بسياري از عرصه ها به ويژه بخش سلامت و آموزش و پرورش، منشاء تحول شده اند و بايد توجه آن ها را به سمت و سوي كتابخواني جلب كرد.
رييس انجمن كتابخانه هاي عمومي دهگلان افزود: خيرين به منظور سعادتمندي و خدمت به جامعه و با هدف رضاي خداوند فعاليت مي كنند و بدون شك در صورت جلب توجه آنها به حوزه كتابخواني كه سبب ارتقاي بصيرت جامعه مي شود، شاهد حمايت هاي آنها خواهيم بود.
وي در ادامه برايجاد كتابخانه هاي روستايي تاكيد كرد و گفت: اين امر سبب توسعه فرهنگي روستاها و توزيع متوازن امكانات براي ارتقاي شاخص دسترسي به كتاب مي شود.
فرماندار دهگلان اظهار كرد: ايجاد كتابخانه هاي مشاركتي با همكاري مسوولان، مردم و دستگاه ها سبب ارتقاي شاخص هاي كتابخواني و افزايش نرخ سرانه مطالعه مي شود.
وي خواستار حمايت بيشتر شهرداري از كتابخانه هاي عمومي شد و گفت: بر اساس قانون، شهرداري موظف به پرداخت نيم درصد از درآمدهاي خود به انجمن كتابخانه هاي عمومي است.
نظري عنوان كرد: شهرداري بايد متعهد به اجراي قانون باشد و با پرداخت به موقع نيم درصد از نهادي كه با هدف توسعه فرهنگي كشور فعاليت مي كند حمايت كند.ك/2
7348/6108