۲ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۳
کد خبر: 81771620
T T
۰ نفر
عيد قربان ، روز شادي مسلمانان و قبولي درجشن طاعت خداوند است

قم - ايرنا - استاندارقم با صدور پيامي ، عيد قربان را جشن رهايي از اسارت نفس ، شكوفايي ايمان ، يقين و عمل صالح و روز شادي مسلمانان و قبولي در جشن طاعت و بندگي خدا دانست.

به گزارش ايرنا ، سيد مهدي صادقي دراين پيام كه روز پنجشنبه دراختيار ايرنا قرار گرفت ، آورده است: در فاصله بين عيد قربان تا عيد غدير، عطري از معنويت و نسيمي از امامت و ولايت بر سرزمين هاي اسلامي جاري مي شود و مشام جان هاي رهپويان ولايت و دلدادگان آستان هدايت را مي‏نوازد.
پيام ادامه يافته است: عيد سعيد قربان، عيدي كه مسلمانان به تبعيت از سنت ابراهيمي،خواسته هاي نفساني خود را در ميعادگاه معنوي حج قرباني كرده و اوج عبوديت و شكوه و عظمت وحدت امت اسلامي را به نمايش مي گذارند، و غدير، بهار ولايت، موسم بيعت پرشور و شاخص ابدي براي تعيين تكليف امت اسلامي در مساله مهم ولايت است، روز بزرگ و حساس ترين مقطع تاريخ اسلام، كه پيامبر اكرم(ص) پس از 23 سال تلاش و مجاهدت بي وقفه و به اذن الهي، مأموريت ابلاغ رسمي رسالت را با سربلندي به سرانجام رساندند و مكتب روشنگر و انسان ساز غدير را بنا نهادند.
دربخش ديگري از اين پيام آمده است: مكتبي كه مسير هدايت و سعادت را از راه گمراهي و ضلالت جدا نمود و جريان رسالت نبوي را تداوم بخشيد تا بشريت براي هميشه، از فيوضات دين اسلام بهره مند شود،غدير نه تنها يك واقعه مهم تاريخي، بلكه گنجينه ارزشمندي است سرشار از مفاهيم و پيام هاي الهام بخش و آموزنده كه تأسي به آن ها، مي تواند آينده درخشاني را براي مسلمين جهان در همه تاريخ و اعصار به ارمغان بياورد، اساسي ترين پيام رويداد مبارك غدير، نقش بي بديل امام و امت در حكومت اسلامي و عنايت مخصوص خداوند متعال به وجود پر خير و بركت امام و رهبر در رأس جامعه ديني است.
استاندار قم دراين پيام ادامه داده است: بي ترديد قربان و غدير درس هاي بزرگ و تاريخي به ويژه در زمينه حفظ وحدت و اتحاد براي امت اسلامي دارند كه اميدوارم در دهه مبارك غدير، فرصت بهره مندي از درس ها و آموزه هاي اين دو عيد شكوهمند براي همه ما مسلمانان فراهم شود.
پيام حاكيست: فرارسيدن عيد سعيد قربان، پاك ترين عيد مسلمانان و لبيك به دعوت حق و خجسته عيد غديرخم، والاترين عيد اسلامي و تكميل رسالت و فرخنده دهه غدير را به عموم مسلمانان و شيعيان جهان به ويژه مردم شريف و ولايتمدار قم و علما و مراجع معظم تقليد، تبريك و تهنيت عرض نموده، توفيق همگان را در كسب معنويت و بهره مندي هر چه بيشتر از فيوضات اين ايام نوراني، از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم. ك/1
7406/ 6133/