تامين امنيت خطوط ريلي كشور با نگاه امنيتي و هوشمندانه ضروري است

تهران-ايرناـ رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: با توجه به شرايط امروز منطقه، تامين امنيت محورهاي ريلي كشور با نگاه امنيتي و هوشمندانه يك ضرورت انكار ناپذير است.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار محمد شرفي در نشست تخصصي معاونان و روساي پليس راه آهن كشور با تسليت به مناسبت حادثه غمبار منا و ابراز همدردي با مصيبت ديدگان و خانواده هاي درگذشتگان گفت: فاجعه منا نتيجه بي كفايتي و سوء تدبير و مديريت مقامات آل سعود بود.
وي در ادامه اقدامات پليس راه آهن و عملكرد فرماندهي اين پليس را مثبت ارزيابي كرد و اظهارداشت: خوشبختانه بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته پليس راه آهن در كسب امتيازات، جزء برترين ها است.
اين مقام مسئول خطاب به فرماندهان پليس راه آهن ضمن تاكيد بر كسب مهارت و دانش، افزود: البته توجه به روابط انساني و اخلاقي بسيار حائز اهميت است و اگر بر انسانيت توجهي نشود، توفيقي حاصل نشده است.
وي با اشاره به اينكه رويكرد پليس در درون سازمان رويكرد انسان محوري و در برون سازمان اجتماع محور است، افزود: تكريم ارباب رجوع در نيروي انتظامي همواره مورد توجه بوده است.
شرفي، پوشيدن لباس مقدس رزم و نظام با نيت الهي و خدمت به خلق را مصداق بارز جهاد دانست و افزود : يكي از ويژگي هاي مديران در حاكميت اسلامي ضمن اجراي قانون، اتخاذ تدابير بر اساس اصول انساني و فرمايشات الهي است.
رئيس پليس پيشگيري با بيان اينكه مديران و كارمندان در انجام ماموريت ها بايد بر اساس نيت الهي و توجه به توصيه ها ي معمار كبير انقلاب امام خميني (ره ) و منويات مقام معظم رهبري در راستاي حفظ و صيانت از نظام مقدس حركت كنند، گفت: تعميق باورهاي ديني كاركنان يكي از رويكردهاي پليس پيشگيري است.
اين مقام مسئول حفاظت و صيانت از اسرار سازماني را مورد تاكيد قرار داد و افزود: دشمن درصدد نفوذ و ضربه زدن به نظام است كه بايد به جد هوشيار باشيم.
شرفي با بيان اينكه يكي از موضوعاتي كه مورد انتظار است توجه به آموزش و توانمند سازي منابع انساني است، گفت: وظيفه داريم براي آموزش و ارتقاء مهارت هاي شغلي كاركنان تلاش كنيم.
وي ادامه داد: توجه به سلامت و بهداشت كاركنان با استفاده از ظرفيت هاي درون سازماني و برون سازماني نيز يك اولويت است.
رئيس پليس پيشگيري با اشاره بر لزوم حفظ و تقويت توان رزم، مهارت هاي علمي و عملي كاركنان پليس پيشگيري، گفت: يكي از اهداف تشكيل قرارگاه جهادي تربيت و آموزش در راستاي تقويت مهارت هاي علمي و عملي كاركنان پليش پيشگيري است.
اين مقام مسئول در ادامه با تاكيد بر انجام وظايف قانوني از پليس راه آهن به عنوان يك رده فعال و پويا ياد كرد.
شرفي با اشاره به اينكه ميزان كشفيات خودرو هاي مسروقه و تحت تعقيب توسط پليس راه آهن قابل توجه بوده است، اضافه كرد: با توجه به شبكه گسترده ريلي توجه و تامين حوزه امنيت در محور ريلي كشور يك ضرورت كليدي است.
وي ادامه داد: هرچند بستر هاي وقوع جرم در مسيرهاي راه آهن فراهم است اما تامين امنيت مطلوب در خطوط ريلي از اقدامات شايسته پليس راه آهن است .
رئيس پليس پيشگيري ناجا تاكيد كرد: با توجه به شرايط منطقه، تامين امنيت محورهاي ريلي كشور با نگاه امنيتي و تمركز بر خطوط ريلي بويژه در نقاط مرزي يك ضرورت انكار ناپذير است.
اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به تدوين و طراحي برنامه هاي پليس پيشگيري به مناسبت هفته ناجا، افزود: برنامه هاي متنوعي با همكاري زير مجموعه هاي پليس پيشگيري در گراميداشت هفته ناجا پيش بيني شده است كه برنامه هاي پليس راه آهن در خور توجه است.
وي همچنين ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد آوري دلاور مردي ها ، شجاعت و ايثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، افزود: امروز در نيروي انتظامي تلاش بر اين است كه ادامه دهندگان واقعي راه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشيم.
در اين مراسم در راستاي معرفي فرماندهان و معاونان برتر پليس راه آهن كشور از سرهنگ هرمز رحماني معاون آمار و پشتيباني پليس راه آهن، سرهنگ عباس شهاب الديني فرمانده پليس راه آهن كرمان و سرهنگ ايرج كامكار فرمانده پليس راه آهن زاگرس تقدير شد.
به گزارش ايرنا هم چنين حكم انتصاب سرهنگ تيمور رضا حسيني به عنوان معاونت عمليات پيشگيري، كارمند رتبه 16 علي داوريان به عنوان معاونت طرح و برنامه و بودجه پليس راه آهن كشور ، سرهنگ سعيد عسگري رئيس پليس راه آهن اراك و سرگرد محمدرضا طالبي رئيس پليس راه آهن هرمزگان پيشتر در مراسمي با حضور رئيس پليس پيشگيري ناجا سردار محمد شرفي و رئيس پليس راه آهن كشور سردار امير رحمت الهي ارائه شد.
اجتمام(1)9105** 1200