۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81777997
T T
۰ نفر
بين رشته هاي دانشگاهي و بازار كار تناسب لازم وجود ندارد

كرمانشاه - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه اي استان كرمانشاه با تاكيد بر اينكه آمار بيكاري در بين دانش آموختگان دانشگاهي به نسبت ديگر افراد بيشتر است گفت: بين رشته هاي تحصيلي و دانشگاهي با بازار كار تناسب لازم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا داوود ناصري اميد روز سه شنبه در نشستي خبري كه در سرسراي جلسات دانشگاه پيام نور كرمانشاه برگزار شد افزود: قشر تحصيلكرده دانشگاهي علاوه بر كسب علم نيازمند يادگيري مباحث فني و مهارتي هستند.
وي تصريح كرد: بيكاري بزرگترين معضلي است كه در انديشه دانشجويان پس از اتمام تحصيل وجود دارد و بازار كشور نيازمند نيروهايي متخصص و با مهارت است.
ناصري اميد با تاكيد براينكه همكاري و هم افزايي فني و حرفه اي با دانشگاه ها راهكاري براي توانمند كردن دانشجويان و مهارت آموزي است اظهار كرد: اگر مشكل اشتغال رفع شود بسياري از نگراني ها و آسيب ها از بين خواهد رفت.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان كرمانشاه از وجود 222 مركز دولتي فعال در استان خبر داد و افزود: به دنبال افزودن سه مركز ديگر تا پايان سال جاري در استان هستيم.
در پايان اين نشست خبري تفاهم نامه همكاري بين دانشگاه پيام نور و فني و حرفه اي استان كرمانشاه با محور ارتقا شايستگي مهارت دانشجويان اشتغال به تحصيل دانشگاه پيام نور به امضا رسيد.
از جمعيت دو ميليون نفري استان كرمانشاه 90 هزار نفر بيكار هستند كه عمده آنها فاقد مهارت فني و حرفه اي مي باشند.
7460/8066