۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81779417
T T
۰ نفر
استاندار قزوين: اعتياد، اولويت مقابله با آسيب هاي اجتماعي است

قزوين-ايرنا-استاندار قزوين گفت: اعتياد، اولويت مقابله با آسيب هاي اجتماعي است چرا كه خسارت آن نسبت به ساير آسيب ها بيشتر است.

به گزارش ايرنا، مرتضي روزبه روز چهارشنبه در نشست شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوين افزود: نمي توان همه آسيب هاي اجتماعي در جامعه را كه البته رفع آنها نيز ضروري است، باهم از ميان برد يا كاهش داد.
وي با بيان اينكه نبايد اجازه داد قبح استفاده از مواد مخدر در جامعه شكسته شود، افزود:بايد با برنامه ريزي مناسب از ظرفيت مردم و نهادهاي اجتماعي براي مقابله با اعتياد بهره گرفت.
روزبه بر تهيه نقشه نقاط آلوده و پاك به لحاظ عرضه و استفاده از مواد مخدر تاكيد كرد و گفت: بايد به معرفي محلات و روستاهاي پاك و آلوده پرداخت تا جامعه را نسبت به موضوع اعتياد بيشتر حساس كرد.
نماينده عالي دولت در استان قزوين، خواستار استفاده مناسب از ظرفيت مساجد و بسيج در كنار نيروي انتظامي، آموزش و پرورش، شهرداري ها، شوراها و دهياران براي مقابله با مواد مخدر شد و گفت: در خصوص پيشگيري از اعتياد بايد بدنبال راهكارهاي نو و عملي بود.
استاندار قزوين در ادامه با اشاره به پيش رو بودن ايام سوگواري ماه محرم و صفر، بر ضرورت بهره مندي از ظرفيت اجتماعات مردمي در اين دوران تاكيد كرد و گفت: نبايد از اين ظرفيت براي انجام كارهاي فرهنگي و مبارزه با مواد مخدر غفلت كرد.
در اين نشست، اعضاي شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر قزوين به بيان ديدگاه ها و راهكارهاي خود براي مقابله با معضل اعتياد پرداختند.
3013/ 6128