۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81780937
T T
۰ نفر
حمايت از توليد داخلي رويكرد اصلي دولت يازدهم است

اراك- ايرنا- معاون عمراني وزير كشور گفت: حمايت از توليد داخلي و تقويت ريشه هاي صنعت، رويكرد اصلي دولت تدبير و اميد است.

هوشنگ خندان دل روز پنج شنبه در جريان بازديد از كارخانه هپكو اراك افزود: دولت تدبير و اميد اعتبار چشمگيري را از محل درآمد طرح هدفمند كردن يارانه ها براي نوسازي صنايع نقاط مختلف كشور در نظر گرفته است كه در صورت تخصيص اين اعتبار، مشكلات اساسي از واحدهاي توليدي كشور حل مي شود.
وي ادامه داد: صنايع كشور نيازمند استراتژي و برنامه ريزي براي دوران پساتحريم هستند كه دولت و شخص رئيس جمهوري نسبت به اين مساله توجه ويژه دارد.
معاون عمراني وزير كشور از خطوط توليد گريدر، لودر، بولدزر، انواع بيل هاي مكانيكي و تجهيزات و قطعات انواع ماشين هاي راه سازي و راهداري بازديد كرد.
همچنين در حاشيه اين بازديد بررسي قرارداد ساخت 400 دستگاه گريدر براي تامين نياز سازمان هاي همياري هاي كشور مورد بررسي قرار گرفت كه خندان دل در خصوص پيگيري هاي اين قرار داد قول مساعد داد.
شركت هپكو در سال ۱۳۵۱ در زميني به وسعت ۹۰ هكتار با هدف مونتاژ ماشين آلات راهسازي تاسيس شد و از سال ۱۳۵۴ با همكاري شركت هاي اينترناش، پوكلين، ساكائي، دايناپاك، و لوكومو از كشورهاي آمريكا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند فعاليت رسمي خود را آغاز كرد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، توجه به ساخت ماشين آلات راهسازي و معدني در دستور كار قرار گرفت و با همكاري شركت هاي آلماني طرح توسعه هپكو با مجموعه اي از پيشرفته ترين ماشين آلات، با ظرفيت تقريبي سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز شد.
همچنين معاون عمراني وزير كشور از كارخانه واگن سازي اراك نيز بازديد كرد و از نزديك با خطوط توليد و مشكلات مالي اين شركت آشنا شد.
مديرعامل شركت واگن پارس اراك در اين آيين ضمن گزارش عملكرد شش ماه اول امسال اين شركت گفت: اين واحد مادرتخصصي ريلي از ظرفيت هاي بسيار عظيمي در خصوص توليد انواع واگن هاي مسافربري، باري و مترو برخوردار است كه در صورت توجه ويژه مسوولان، مي تواند گام هاي ارزشمندي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظرمقام معظم رهبري بردارد.
محمد محمدي افزود: واردات واگن، ضربه بزرگي بر صنعت ريلي كشور وارد آورده است كه لازم است در اين راستا مسوولان و تصميم سازان كشور با سياستگذاري اصولي و بلند مدت زمينه حمايت از توليد داخلي را فراهم كنند.
شركت واگن پارس اراك يكي از واحدهاي مادر تخصصي در حوزه ساخت و تعميرات اساسي خودروهاي ريلي در خاورميانه است كه در سال ۱۳۵۴ تاسيس شد.
اين شركت در سال ۱۳۶۴ با سرمايه گذاري سازمان نوسازي صنايع ايران به يكي از زير مجموعه هاي اين سازمان پيوست.
واگن هاي مسافري، باري، ترنست، مترو و لوكوموتيو از جمله محصولاتي است كه در شركت واگن پارس اراك توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي شود.ك/2
3017/3075/6013/