۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81785837
T T
۰ نفر
رفع مشكلات فرهنگي نيازمند نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني است

سنندج- ايرنا - فرماندار كامياران رفع مشكلات فرهنگي و اجتماعي جامعه را نيازمند نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني دانست.

به گزارش ايرنا مسعود روحاني روز دوشنبه در آيين افتتاح سه باب كتابخانه عمومي در سه روستاي طه، خامسان و كوله ساره كامياران گفت: نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني در دوران كودكي بهترين راهكار توسعه و ارتقا فرهنگ كتابخواني است.
وي نقش كتابخانه هاي عمومي را در توسعه فرهنگي جامعه مهم ارزيابي كرد و گفت: راه اندازي كتابخانه ها يكي از نيازهاي مهم روستاها است.
وي توجه به نيازهاي روستاييان را ضروري دانست و گفت: بايد شرايط و امكانات فرهنگي براي روستاييان نيز همانند ساير اقشار جامعه فراهم باشد.
به گفته وي ايجاد كتابخانه در روستاها شاخص دسترسي عمومي به كتاب را ارتقا مي دهد و در افزايش سرانه مطالعه نقش مهمي ايفا مي كند.
روحاني از كتابخانه ها به عنوان يك مكان مقدس فرهنگي نام برد و افزود:كتابخانه هاي عمومي از عوامل موثر در ارتقاي فرهنگي جامعه است.
وي اظهاركرد: ايجاد كتابخانه در روستاها شاخص دسترسي عمومي به كتاب را ارتقا مي دهد و در افزايش سرانه مطالعه نقش مهمي ايفا مي كند.
فرماندار كامياران راه اندازي كتابخانه عمومي در ايجاد عدالت فرهنگي را بسيار تاثيرگذار دانست و افزود: تقدير از مروجان فرهنگي و كساني كه در راستاي توسعه اماكن فرهنگي در روستاها تلاش مي كنند ضروري است
روحاني ضمن مهم برشمردن مسايل فرهنگي يكي از مهمترين مطالبات مردم را عرصه هاي فرهنگي دانست و گفت: در همين راستا فراهم كردن بسترهاي توسعه زيرساخت ها و برنامه هاي فرهنگي در روستاها ضروري است.
وي كمبود زيرساخت‌هاي فرهنگي را يكي از مشكلات فرهنگي جامعه بيان كرد و گفت:نهادينه شدن فرهنگ در جامعه بسياري از مشكلات فرهنگي و اجتماعي را از بين مي برد.
** مديركل كتابخانه‌هاي عمومي كردستان نيز در اين آيين هدف از راه اندازي اين كتابخانه‌ها را ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني عنوان كرد.
اسماعيل احمدي افزود: در اين كتابخانه‌ها بيش از 30 هزار عنوان كتاب موجود است و اين واحد آماده ارايه خدمات به ساكنان اين روستاها و روستاهاي اطراف هستند.
وي اعتبار تخصيص يافته براي راه‌اندازي اين سه باب كتابخانه را حدود 500 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: سه نفر از تحصيل كرده‌هاي بومي اين سه روستا به عنوان كارمند در كتابخانه‌هاي عمومي استان مشغول به كار شده اند.
رييس كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان كامياران نيز گفت: كتابخانه روستاي طه با نام شهيد حبيب‌الله معاذي به صورت مشاركتي و خودياري مردم اين روستا به همت اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان و شهرستان كامياران افتتاح شده است.
جلال ابراهيمي افزود: كتابخانه روستاي طه در زميني به مساحت 449 مترمربع و 130 مترمربع زيبنا، كتابخانه روستاي خامسان با نام كتابخانه شهيد يوسف مرادي در زميني به مساحت 230 مترمربع و كتابخانه عمومي روستاي كوله ساره با نام كتابخانه ماموستا هيمن در زميني به مساحت 95 متر راه‌اندازي شده است.
هشت كتابخانه عمومي در سطح شهر و روستاهاي شهرستان كامياران وجود دارد.ك/2
7352/1904