۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81798737
T T
۰ نفر

قصه گويان فارس با هم رقابت مي كنند

۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81798737
قصه گويان فارس با هم رقابت مي كنند

شيراز- ايرنا- مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان فارس گفت: در مرحله استاني هجدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي، 38 قصه گو از استان فارس باهم به رقابت مي پردازند و نفرات برتر براي حضور در جشنواره ملي و بين المللي انتخاب مي شوند.

مجتبي حق پرست چهارشنبه در حاشيه برگزاري مرحله استاني هجدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: براي مرحله استاني هجدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي 74 لوح فشرده قصه گويي در بخش مربيان، آزاد و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به دبيرخانه استاني اين جشنواره ارسال شد كه پس از داوري هاي اوليه 38 قصه گو براي مرحله استاني اين جشنواره انتخاب شدند.
وي افزود: از اين تعداد 33 مربي كانون، دو قصه گو از بخش آزاد و سه نفر از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها انتخاب شدند.
حق پرست اظهارداشت:اين قصه گوها در مدت زمان دو روز (21 و 22 مهرماه جاري) با روايت قصه ها و اجراي آنها باهم به رقابت مي پردازند و سپس نفرات برتر به عنون نمايندگان استان فارس براي حضور در جشنواره ملي و بين المللي معرفي مي شوند.
وي اضافه كرد: امسال نيز مانند سال گذشته طرح ارزيابي مديران، داوران و قصه گويان شركت كننده در اين جشنواره دردستور كاراست كه در اين زمينه دفترچه ارزيابي تهيه و در اختيار 60 نفر از مربيان شركت كننده در جشنواره قرار داده شده است.
او ادامه داد: اين دفترچه ها حاوي اسامي قصه گويان و قصه هاست كه مربيان در كنار داوران به اجراها و برنامه هاي جشنواره امتياز مي دهند.
حق پرست عنوان داشت: اين دفترچه ها و امتيازها جمع آوري و بررسي مي شود و براي ارزيابي نهايي كار شركت كنندگان در اختيار داوران قرارداده مي شود.
وي بابيان اينكه اين كار با هدف ارزيابي بهتر مربيان كانون پرورش فكري فارس در بحث قصه گويي انجام مي شود گفت: بر اساس نتايج بدست آمده از ارزيابي ها، مي توانيم برنامه ريزي مناسبي براي برگزاري كارگاه هاي تخصصي قصه گويي در كانون استان انجام و اين بخش را ارتقا دهيم.
او در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه با توجه به مخاطبان، مربيان كانون پرورش فكري رسالت و وظيفه مهم و سنگيني دارند افزود: كار در كانون پروروش فكري كودكان و نوجوانان به مثابه كار در جبهه و خط مقدم جنگ فرهنگي است كه اين مهم مسئوليت ما را دو چندان مي كند.
حق پرست بيان كرد: تعميق و ارتقاي آموزه هاي ديني به مخاطبان يكي از رسالت هاي كانون در تدوين برنامه هاست كه در اين زمينه بايد برنامه ريزي منسجم و مستمر انجام شود تا فرهنگ ديني در مخاطبان نهادينه سازي شود.
وي اظهارداشت: بر اين باوريم كه فعاليت ها در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بايد عميق و با محتوا و كيفيت مناسب باشد و نبايد به كارها به صورت روبنايي و سطحي به ويژه در مناسبت هاي ملي و مذهبي پرداخته شود.
3002/ 1876