جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در فارس را دنبال می كنیم

شیراز- ایرنا- مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی در استان با جدیت ادامه دارد.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، كریم عربی افزود: بر همین اساس، تاكنون هیاتهای تجاری و بازرگانی داخلی و خارجی بسیاری به فارس و شیراز سفر كرده اند كه با توجه به توافق اخیر هسته ای و رفع موانع بین المللی، قطعا این روند سرعت خواهد گرفت.
وی، حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخش های مختلف را از سیاستهای اصلی اقتصادی استان برشمرد و ادامه داد: در برنامه های پیش بینی شده علاوه بر تلاش در جهت حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی فعال، اقدامات لازم جهت فعال شدن و ورود واحدهای تولیدی غیرفعال استان به چرخه تولیدی نیز مدنظر قرار گرفته است.
عربی، كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را از جمله كارگروههای فعال استان برشمرد و تصریح كرد: این كارگروه به شكل هفتگی، با دستوركارهای مشخص و با حضور مدیران كل دستگاههای اجرایی، به بررسی و رفع مشكلات واحدهای تولیدی می پردازد.
مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس، از تمامی دستگاههای اجرایی استان خواست تا اهتمام ویژه به حل مشكلات واحدهای تولیدی استان داشته باشند.
او افزود: اجرایی شدن برخی مصوبات كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باعث گردیده كه پاره ای از مشكلات واحدهای تولیدی در حوزه های تسهیلات بانكی، بیمه، مالیات و تامین خدمات زیربنایی مورد نیاز واحدهای اقتصادی رفع شود.
عربی، تشكیل كمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان را از دیگر اقدامات انجام شده در فارس دانست و افزود: اولویت اصلی این كمیته، بررسی و رفع مشكلات پروژه های مهم در دست احداث استان است.
وی گفت: در همین رابطه، تاكنون مشكلات پروژه های بزرگ سرمایه گذاری فارس از جمله پالایشگاه دوم شیراز، پتروشیمی های خط اتیلن مركز در فیروزآباد، فسا، داراب، جهرم و خط اتیلن غرب در ممسنی و كازرون و مشكلات كارخانه های سیمان خرامه و نی ریز در كمیته مذكور مطرح و تصمیمات لازم به منظور رفع مشكلات آنها اتخاذ شده است.
عربی، رویكرد اصلی سفرهای شهرستانی استاندار فارس را بررسی مشكلات طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری و تولیدی دانست و اضافه كرد: در جریان سفر به خرامه، لامرد و مُهر، ضمن بازدید از پروژه های مهم و موثر این شهرستان ها، مشكلات و موانع پیش روی آنها بررسی و نسبت به رفع آنها تصمیم گیری و اقدام شد.
مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس، تقویت بخش خصوصی به عنوان مهمترین عامل تاثیر گذار در توسعه و ایجاد اشتغال در سطح استان را نیز از دیگر برنامه های در دستور كار این دفتر برشمرد.
عربی گفت: امیدواریم با پیگیری مستمر و مداوم و اقداماتی از قبیل برگزاری جلسه با فارسی های مقیم مركز و خارج از كشور و رایزنی با مسوولان عالی رتبه اقتصادی كشور شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال در فارس باشیم.ك/1
6122/ 5054