۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81803638
T T
۰ نفر
فعاليت يكهزار و 600 انجمن اوليا و مربيان در مدارس يزد

يزد - ايرنا - رييس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش يزد گفت: يك هزار و 600 انجمن اوليا و مربيان در مدارس استان فعاليت دارند.

محمد مهدي محقق روز دوشنبه به مناسبت هفته پيوند اوليا و مربيان (24 تا 30 مهر) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه انتخابات اعضاي انجمن اوليا و مربيان در تعدادي از مدارس استان برگزار شده افزود: مابقي مدارس هم تا 15 آبانماه برپا و اعضاي آنها انتخاب خواهد شد.
وي با بيان اينكه تعداد اعضاي هر انجمن براساس آمار دانش آموزان انتخاب مي شوند اظهار كرد: انجمن هاي اوليا و مربيان پل ارتباطي بين خانه و مدرسه است و مدارس موفقي مدارسي هستند كه از انجمن خوب پويا و فعال برخوردار باشد.
وي اظهار كرد: تعامل خوب مدرسه و خانواده در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش بسزايي دارد.
رييس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش با اشاره به موفقيتهاي دانش آموزان استان در رمينه ها مختلف گفت: تمام اين موفقيت به بركت همكاري خوب اوليا و مديران با اين نهاد است.
محقق با بيان اينكه در طول سال جلسات مختلف آموزش خانواده با حضور اوليا برگزار مي شود تصريح كرد: اما در جلسات حضور پدران كمرنگ است از آنها خواست در اين جلسات حضوري بيشتري داشته باشد.
وي در ادامه به برگزاري مراسم بزرگداشت هفته پيوند در مدارس اشاره و اضافه كرد: به همين مناسبت مراسمي صبح روز سه شنبه 28 مهرماه در دبستان دخترانه مسعود فاتح برگزار مي شود.
محقق همچنين از تجليل از منتخبين اعضاي انجمن هاي برتر اوليا و مربيان استان خبر داد و گفت:
بايد تلاش كرد با مشاركت اوليا و معلمان در امور مختلف عرصه تعليم و تربيت به پويايي و بالندگي برسد.
هم اكنون 195 هزار دانش آموز در يكهزار و 600 باب مدرسه استان يزد مشغول به تحصيل هستند.
2088/ 6197