۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۵
کد خبر: 81804095
T T
۰ نفر
چین وكره جنوبی ازدیدار وزیران دولت ژاپن ازمعبد یاسوكونی انتقاد كردند

تهران - ایرنا - چین و كره جنوبی با انتقاد از دیدار دو وزیر دولت ژاپن از معبد یاسوكونی از این اقدام به عنوان عامل تنش زا در منطقه یاد كردند.

روزنامه ژاپن تایمز روز یكشنبه به بررسی اخبار منتشر شده در این باره پرداخت و به نقل از خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی نوشت: بازدید از این معبد در منظر جامعه بین الملل به ویژه چین و كره جنوبی، نشانگر بازگشت ژاپن به قبل از دوران جنگ جهانی دوم و توجیه تجاوزات جنگی از سوی این كشور است.
خبرگزاری یونهاپ در ادامه نوشت: این بازدید می تواند برنامه دیدار سه جانبه مقامات سه كشور را تحت الشعاع قراردهد.
خبرگزاری شینهوا نیز در خبری با اشاره به بازدید دو وزیر ژاپنی از این معبد نوشت: چنین دیدارهایی از سوی سیاستمداران ژاپنی، عامل بروز تنش با همسایگان به ویژه چین و كره جنوبی است.
این خبرگزاری نوشت: چنین اقداماتی قبل از برگزاری نشست سه جانبه بین كره، چین و ژاپن در ماه آینده میلادی بی معنی است و می تواند مانع برگزاری این نشست شود.
وزیر كشور و وزیر دادگستری ژاپن، صبح امروز به طور جداگانه از این معبد بازدید كردند كه هم اكنون به موزه جنگی و محلی برای تكریم سربازان كشته شده ژاپن در جنگ تبدیل شده است.
چین و كره جنوبی معبد یاسوكونی را نماد نظامی گری ژاپن می دانند.
معبد یاسوكونی در منطقه چیودا در توكیو، پایتخت ژاپن واقع شده‌ است این معبد در سال ۱۸۶۹ (میلادی) ساخته شده‌ و آرامگاه ویژه كسانی است كه در طی حوادث و یا جنگ‌های داخلی یا خارجی ژاپن جان خود را در راه وطن از دست داده‌اند.
آساق**3077 **1446
۰ نفر