۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81807199
T T
۰ نفر
19 نفر از محكومان جرائم غير عمد استان يزد با كمك خيران آزاد شدند

يزد - ايرنا - 19 نفر از محكومان جرائم غيرعمد استان يزد به مناسبت ماه محرم و با پرداخت هزينه از سوي شركت تعاوني پيشگامان كوير و گذشت خانواده هاي شاكيان روز سه شنبه آزاد شدند.

به گزارش ايرنا ، رييس كل دادگستري استان يزد در اين آيين گفت : متاسفانه هر ساله تعداد زيادي از هموطنانمان در اين استان بدليل تصادفات رانندگي وارد زندان مي شوند.
محمدرضا حبيبي افزود : اميدواريم با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و همچنين بيمه كردن وسايط نقليه و موتوري از ورودي آنان به زندان جلوگيري كنيم.
رييس هيات امناي ستاد ديه استان يزد با تشكر از خيران آزادي محكومان امروز گفت: از بقيه خيران كه كم هم نيستند تقاضا دارم به خيران اين بخش اقتدا كرده و به كمك محكومان جرائم غيرعمد بيايند.
حبيبي ادامه داد: محكومان جرائم غيرعمد قشرهاي آسيب پذيرند آنها جاي خاصي براي رسيدگي به خود و خانواده هايشان ندارند در حالي كه ساير قشرهاي آسيب پذير هم سازمان رسيدگي كننده و افراد داوطلب براي كمك دارند.
وي تاكيد كرد: متاسفانه زندانيان جرائم غيرعمد و خانواده هاي آنان از اين لحاظ هم مظلومند و هم گمنام كه اميدواريم با كمك خيران به آنها كمك شده و از زندان آزاد شوند.
نماينده عالي قوه قضاييه در استان يزد با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه خاطرنشان كرد : در همين مراسم امروز دو سوم محكوميت افراد آزاد شده از طريق صلح و سازش و گذشت خانواده بخشيده شده است.
حبيبي يكي از مشكل هاي استان يزد را بالا بودن آمار تصادف ها عنوان كرد و گفت: اين امر موجب شده محكومان جرائم غيرعمد بالا برود از اين رو از رانندگان تقاضا دارم علاوه بر توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي موضوع بيمه وسايل نقليه را جدي بگيرند تا مانع گرفتاري خود و خانواده هايشان شوند.
وي يادآور شد: مردم نيز بايد توجه داشته باشند قانون جديد مجازات اسلامي دست قضات را براي دادن تخفيف و جايگزيني برخي محكوميت هاي زندان با پرداخت جريمه نقدي بسته بنابراين رانندگان بيمه خودروها را فراموش نكنند.
حبيبي ياد آور شد : اگر چند اتفاق مانند امروز در استان يزد بيفتد در آينده شاهد كاهش زندانيان استان خواهيم بود.
مدير عامل گروه تعاوني پيشگامان هم در اين مراسم گفت: اين شركت با پول خرد مردم يكسري طرحهايي را اجرا كرده و سود آن را به سهامداران پرداخت مي كند و در مواقع بحراني و كارهاي خير با دعاي خير آنها نيز وارد مي شود.
محمدرضا رضايي نژاد افزود: اميدواريم امثال اين كارها نيز موجب خير و بركت براي اين شركت و خانواده هاي اين محكومان آزاد شده شود.
اين 19محكوم به مناسبت نوزدهمين سالگرد تاسيس اين گروه آزاد شدند.
براي آزادي اين محكومان 16ميليارد ريال نياز بوده كه دوم سوم آن با صلح و سازش، گذشت شده و حدود 6 ميليارد ريال باقيمانده آن از سوي شركت پيشگامان كوير پرداخت شده است.
در پايان اين مراسم از مديران عامل شركت هاي تعاوني پيشگامان كوير يزد و كاغذ كسري به عنوان خيران برتر در آزادي محكومان جرائم غيرعمد تقدير شد.
در اين موسي احمدي مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي و رييس هيئت مديره ستاد ديه استان يزد، جمال قضاوتي دادستان عمومي و انقلاب يزد و نايب رييس هيئت مديره ستاد ديه استان يزد ، مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان و مديرعامل بانك ملي استان حضور داشتند.
از ابتداي سال ۱۳۸۳ تاكنون موجبات آزادي بيش از ۹۰۰نفر محكومان مالي با پرداخت ۲۴۰ميليارد ريال از زندان هاي استان فراهم شده است.
هم اكنون 131 محكوم جرائم غيرعمد مالي در زندانهاي يزد زنداني هستند.ك/3
1968/8068