۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۲۸
کد خبر: 81818615
T T
۰ نفر
اعتبارات زیارت مصوب سفر دولت به خراسان رضوی 100 درصد تخصیص یافت

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی از تخصیص 100 درصدی اعتبارات زیارت مصوب سفر دولت به این استان خبر داد.

رضا جمشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبات سفر هیات دولت به خراسان رضوی 120 میلیارد ریال اعتبار از محل جزء سه ردیف 540 هزار با عنوان كمك به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی در قالب اجرای مرحله دوم طرح زیارت در نظر گرفته شد.
وی گفت: كل اعتبار این بند در كشور 250 میلیارد ریال بود كه 120 میلیارد ریال سهم این استان ابلاغ شد.
وی ادامه داد: نیمی از این اعتبار اواخر سال گذشته به این استان اختصاص یافت و تخصیص مابقی آن نیز در سال جاری با پیگیری های متعدد محقق شد.
جمشیدی اظهار كرد: اعتبارات مزبور برای اجرای پروژه هایی مانند جاده گلبهار - مشهد ویژه زائران پیاده، تجهیز بیمارستان فوق تخصصی اطفال اكبر در مشهد، ایجاد زیرساخت های بوستان های ورودی شهرستان های استان با هدف اسكان موقت زائران و ایجاد و توسعه زیرساخت های بقاع متبرك امامزاده های واقع در مسیر تردد زائران هزینه می شود.
وی گفت: نحوه توزیع این اعتبارات در شورای برنامه ریزی استان مشخص می شود.
سفر هیات دولت به خراسان رضوی در شهریور ماه پارسال 131 مصوبه در قالب 794 پروژه و هفت هزار و 230 میلیارد ریال اعتبار در پی داشت كه از این تعداد یك مصوبه در زمینه زیارت با 20 پروژه تعریف شده بود.
1906 / 6053