۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۳۹
کد خبر: 81821080
T T
۰ نفر
معاون شهردار تهران: در بحث حمل و نقل عمومي وابستگي به خريد محصولات خارجي كاهش يافته است

تهران - ايرنا - معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به توليد محصولات با كيفيت در داخل كشور گفت: وابستگي به محصولات خارجي به سمت كاهش حركت مي كند.

سيد جعفر تشكري هاشمي روز يكشنبه در بازديد از سيزدهمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل عمومي و خدمات شهري در جمع خبرنگاران تصريح كرد: در اين دوره از نمايشگاه نسبت به سال گذشته سازنده هاي داخلي تلاش كردند تا محصولاتي مطابق با خواسته شهرداري تهران توليد كنند.
وي افزود: در بخش توليد اتوبوس هاي شهري در صورتي كه اين دستگاه ها با رضايتمندي شهروندان از لحاظ هم سطحي با ايستگاه ها، سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي، فضا و تزئينات منطبق باشد قطعا شهرداري تهران خريدار خواهد بود.
به گفته وي يك تفاوت جدي و با اهميت در اين دوره از نمايشگاه به جاي سرهم كردن قطعات در يك خودرو، صنعت گر در داخل توليد را انجام مي دهد.
تشكري هاشمي با بيان اينكه مشكلات رفع تحريم ها به گونه اي نبوده كه امكان توليد محصولات اروپايي در ايران فراهم بشود اظهار اميدواري كرد: در آينده در صورتي كه حداقل هاي كيفيت يك خودرو حمل و نقل عمومي در داخل تامين شود محصولات داخلي را خريداري خواهيم كرد.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: نمي توانيم از واردات محصولات در زمينه حمل و نقل عمومي بي نياز شويم زيرا قطعات اصلي مانند موتور و جعبه دنده به دليل استفاده محدود در داخل به صرفه براي توليد در داخل كشور نيست.
وي با بيان اينكه شهرداري تهران از توليدكنندگان حمايت مي كند، خاطر نشان كرد: در بخش ساخت اتاق اتوبوس ها بايد در داخل كشور فضا به شكل رقابتي باشد تا محصولات بهتر و با كيفيت بيشتر ارائه شود.
تهرام/7561//1348
۰ نفر