۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81821848
T T
۰ نفر

مجرمان انتخاباتي در استان اردبيل مجازات مي شوند

۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81821848
مجرمان انتخاباتي در استان اردبيل مجازات مي شوند

اردبيل - ايرنا - معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان اردبيل گفت: با مجرمان انتخاباتي قبل و بعد از برگزاري انتخابات برخورد مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، يوسف خدادادي روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ستاد ويژه پيشگيري و رسيدگي به جرايم انتخاباتي در دادگستري استان تشكيل شده كه هدف از تشكيل اين ستاد ترويج قانون مداري در انتخابات است.
وي بيان كرد: در اين ستاد تمامي فعاليت هاي نامزدهاي انتخاباتي ، طرفداران آن ها ، اصحاب رسانه و نشريات ، مسوولان اجرايي و ناظران و مجريان انتخابات مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي گفت: اين ستاد وظيفه دارد نسبت به ايجاد آرامش لازم و سالم سازي محيط انتخابات ، افزايش اعتماد عمومي و زمينه سازي براي مشاركت حداكثري مردم تلاش كند.
خدادادي ادامه داد : تمامي تخلفات انتخاباتي براي نامزدها ، روساي ستاد هاي انتخاباتي تشريح شده و اين افراد و گروه ها براي فعاليت درچارچوب قانون توجيه مي شوند.
وي با بيان اينكه با جرايم انتخاباتي در قبل از انتخابات ، روز برگزاري انتخابات و پس از برگزاري انتخابات برخورد مي شود ، افزود: شعبه هاي ويژه اي براي رسيدگي به جرائم انتخاباتي در استان تشكيل شده كه با سرعت به اين جرائم رسيدگي خواهند كرد.
دبير ستاد ويژه پيشگيري و رسيدگي به جرائم و تخلفات انتخاباتي استان با اشاره به جرائم قبل از انتخابات و تبليغات گفت: استفاده از موقعيت شغلي دولتي ، هتك حرمت ساير نامزدهاي انتخاباتي ، توهين و تبليغ عليه نامزدهاي ديگر، جانبداري مجريان و ناظران انتخاباتي ، تبليغات از تلويزيون و ساير وسايل ارتباط جمعي دولتي و تخريب نامزدها از طريق فضاي مجازي جرم محسوب مي شود.
خدادادي به جرائم روز انتخابات اشاره كرد و افزود: خريد و فروش راي از جمله جرائم ويژه روز انتخابات است كه به شدت با آن برخورد مي شود.
وي ادامه داد : راي دادن براي چندمين بار ، راي دادن با شناسنامه جعلي ، راي دادن با شناسنامه فردي كه در محل حضور ندارد و ممانعت از حضور نمايندگان نامزدهاي انتخاباتي در شعبه هاي اخذ راي از جمله جرائم روز برگزاري انتخابات است كه با آن برخورد مي شود.
معاون اجتماعي و پيشگيري از جرائم دادگستري استان از نامزدهاي انتخاباتي خواست كه از سياه نمايي و ناتوان جلوه دادن نظام اسلامي با دادن وعده هاي غير قابل تحقق و ايجاد انتظارات نابجا خودداري كنند.
***آسيب هاي اجتماعي بيش از 14 درصد در استان اردبيل كاهش يافت
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري در ادامه با اشاره به كاهش 35/14 درصدي جرايم و آسيب هاي اجتماعي در استان در شش ماهه اول سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: اين كاهش به دليل انجام اقدامات پيشگيرانه بر اساس تحقيقات انجام گرفته ميسر شده است.
وي خشونت ، اعتياد ، سرقت ، تصادفات رانندگي و طلاق را جزو آسيب هاي الويت دار استان عنوان كرد و افزود: اقداماتي چون وضع قوانين انتظامي ، سالم سازي محيط ، هماهنگي براي نيروي انتظامي و استفاده از نتايج و پيشنهادات تحقيقات اجتماعي در كاهش ميزان وقوع اين جرائم در استان موثر بوده است.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان با بيان اينكه استان اردبيل جزو سه استان امن كشور است ، گفت: خشونت هاي خرد و جزئي در استان رواج بيشتري دارد و علت آن هم فقر مهارت هاي ارتباطي در استان مي باشد.
وي ادامه داد : در تحقيقات انجام گرفته 50 علت براي خشونت مشخص شده كه همه اين علت ها در وقوع خشونت موثر نبوده و بر اساس شرايط اين علت ها موجب بروز خشونت در استان مي شود.
خدادادي با اشاره به شناسايي 20 علت در وقوع طلاق ها در استان گفت: اعتياد ، شناخت ناكافي زوجين از يكديگر ، نبود مهارت هاي زندگي ، نبود آموزش هاي قبل از ازدواج و دخالت نابجاي اطرافيان از جمله علت هاي مهم در بروز طلاق در استان است.
3006/6016