۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳
کد خبر: 81823659
T T
۰ نفر

باند قاچاق مسلحانه مواد مخدر در كرمان منهدم شد

۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳
کد خبر: 81823659
باند قاچاق مسلحانه مواد مخدر در كرمان منهدم شد

كرمان - ايرنا - رئيس دادگاه انقلاب كرمان از انهدام يكي از بزرگترين باندهاي قاچاق مسلحانه مواد مخدر در كرمان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي دادگستري استان كرمان احمد قرباني گفت: باند منهدم شده يكي از باندهاي قاچاق مواد مخدر بود كه اعضاي آن به صورت سازماندهي شده و زنجيره اي و مسلحانه در كشور فعاليت مي كردند.
وي با اشاره به اينكه سر كرده اين باند شرور معروف به نام (ن ش ) بود افزود: اعضاي اين باند ضمن تشكيل شبكه اي منسجم از افراد مختلف در شهرهاي گوناگون اقدام به قاچاق مواد مخدر از استان سيستان و بلوچستان به اقصي نقاط كشور مي كردند.
وي اظهار كرد: انهدام اين باند در دستور كار اداره كل اطلاعات استان كرمان قرار گرفت و چندين مرحله عمليات هاي مختلف بر روي اين باند انجام و مقادير زيادي انواع مواد مخدر و تعداد زيادي سلاح و مهمات كشف و ضبط شد.
رئيس دادگاه انقلاب كرمان گفت: در يكي از عمليات هاي صورت گرفته دو نفر از تفنگ چيان شرور مذكور به هلاكت رسيدند.
وي افزود: اعضاي اين باند براي سهولت در امر قاچاق مواد مخدر در هر شهر از افراد بومي و آشناي به منطقه استفاده مي كردند و اين افراد به خاطر آشنايي به منطقه و گريز راه ها مي توانستند خدمات خوبي به اعضاي باند ارائه دهند.
قرباني گفت: با توجه به پيچيدگي هاي موجود، انهدام كلي شبكه با مشكل مواجه بود تا اينكه به ياري خدا و تلاش شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان (عج) قريب به اتفاق اعضاي شبكه از جمله افراد بومي اجير شده مورد شناسايي قرار گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: در يك عمليات كم نظير سر كرده باند و 10 نفر از همدستانش دستگير شدند و مقادير زيادي انواع مواد مخدر و اسلحه و مهمات كشف و ضبط شد.
رئيس دادگاه انقلاب كرمان گفت: علاوه بر اسلحه و مهمات هايي كه از اين افراد ضبط شده است بيش از چهار هزار كيلوگرم ترياك،260 كيلوگرم مرفين، 113 كيلوگرم هروئين و 168 كيلوگرم حشيش كشف و ضبط شده است.
وي افزود: متهمين در دادسراي عمومي و انقلاب كرمان مورد تحقيق و بازجويي قرار گرفته اند و ضمن پذيرش اتهامات خود دفاعياتي داشته اند.
قرباني گفت: پس از صدور كيفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامي كرمان ارسال و به شعبه اول اين دادگاه ارجاع شد كه جلسات محاكمه با حضور متهمين و وكلاي آنان انجام و در فرجه قانوني حكم لازم صادر خواهد شد.
3028