۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵
کد خبر: 81824775
T T
۰ نفر
نداي استكبارستيزي در گچساران و باشت طنين انداز شد

گچساران - نداي استكبارستيزي در شهرستان هاي گچساران و باشت با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپيمايي 13 آبان طنين انداز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حركت راهپيمايان آيين دشمن شكن روز 13 آبان به سوي ميعادگاه هاي اصلي در ميدان امام خميني (ره) شهر دوگنبدان و چهارراه ساعته شهر باشت دقايقي پيش شروع شد.
در اين راهپيمايي گروه هاي مختلف مردم، مسئولان و مديران دستگاه هاي اجرايي، طلاب، دانشجويان، دانش آموزان، اصناف و بسيج حضور دارند.
هزاران نفر از مردم شهرستان هاي گچساران و باشت از ساعات اوليه صبح با حضور حماسي در اين آيين يك بار ديگر تابلوي زيبايي از همدلي و وفاداري به آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي را به نمايش گذاشتند.
راهپيمايي 13 آبان امسال با شكوه بيشتر از سال هاي گذشته در اين شهرستان ها برگزار شد.
شهرستان هاي گچساران و باشت همزمان با سراسر كشور با شعارهاي ˈ13 آبان است يوم الله است،اي رهبر آزاده آماده ايم آماده ايمˈ، ˈآمريكا آمريكا ننگ به نيرنگ توˈ،ˈ 13آبان ماست خون به دل آمريكاستˈ،صل ˈعلي محمد صلوات بر محمد،ˈمرگ بر آمريكاˈ و ˈمرگ بر اسرائيلˈ در مسير راهپيمايي به سمت ميعادگاه هاي اصلي در حركت هستند.
در اين روز تاريخي و ماندگار وقايعي مانند تبعيد حضرت امام خميني(ره) به تركيه در سال 43، به خاك و خون كشيده شدن دانش آموزان امام پيرو خط در سال 57 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 58 رخ داد كه هر كدام تاثيري بسزا در به ثمر نشستن انقلاب اسلامي داشتند.
اين وقايع مهم موجب بيرون رانده شدن استكبار جهاني و مزدوران آمريكايي از ايران و شكل گيري ابعاد جديدي از مبارزه ملت ايران بر ضد آمريكا شد.
بر اين اساس روز 13 آبان در تقويم رسمي ايران به نام روز ملي مبارزه با استكبار نام گذاري شد.
شهرستان هاي گچساران و باشت با 150 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
8143/6162