۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۰۳
کد خبر: 81828895
T T
۰ نفر
سينماي ديجيتال بوكان با اكران فيلم محمد رسول الله (ص) به بهره برداري رسيد

مهاباد- ايرنا- نخستين سينماي ديجيتال شهرستان بوكان با اكران فيلم محمد رسول الله (ص) روز شنبه با حضور فرماندار ، امام جمعه و شماري از مسوولان اين شهرستان مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سينماي ديجيتال شهرستان بوكان در سالن چند منظوره فرهنگ سراي سيمرغ راه اندازي شده و از اين پس شهروندان مي توانند در اين سالن به تماشاي فيلم هاي برگزيده بنشينند.
در آيين بهره برداري از اين سينما سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بوكان با اشاره به نقش سينما در جامعه گفت: امروز نقش سينما و تاثير آن در ارتباط با مخاطبان در جوامع بشري بر كسي پوشيده نيست.
منوچهر رضازاده افزود: تجهيزات پخش فيلم اين سينما كه شامل ويديو پرژكتور، سرور و مونيتور است، توسط موسسه سينما وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اختيار فرهنگسراي سيمرغ اين شهرستان قرار گرفته است.
وي از اكران فيلم محمد رسول الله(ص) براي نخستين بار در سطح شهرستان هاي استان آذربايجان غربي خبر داد و اظهار كرد: اين فيلم در شهرستان بوكان همزمان با مركز استان به مدت يك ماه اكران مي شود.
رضازاده اضافه كرد: اين فيلم هر روز در سه نوبت 11- 9 صبح، 17- 14 و 23 - 20 براي عموم مردم و به ويژه دانش آموزان اكران مي شود.
وي گفت: نوبت شب براي عموم شهروندان تعيين شده است و دو نوبت صبح و بعد از ظهر اين فيلم نيز به مدارس و دانشگاه ها اختصاص داده شده است.
به گزارش ايرنا، فيلم محمدرسول الله(ص) ساخته مجيد مجيدي از آثار فاخر سينماي ايران محسوب مي شود.
اين فيلم با حضور شماري از بازيگران شناخته شده سينماي كشور و همچنين عوامل فني و اجرايي شناخته شده جهاني ساخته شده است و به دوران كودكي حضرت محمد(ص) در عربستان دوره جاهليت مي پردازد و قرار است بخش اول از سه گانه زندگي پيامبر بزرگ اسلام را روايت كند.
در شهرستان بوكان يك سينما وجود دارد كه بيش از 15 سال است تعطيل شده و در اين مدت فيلمي در اين سينما اكران نشده است.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.ك3
7510/6185/1905