هشدار نارنجی بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های رگباری برای استان تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی و هشدار نارنجی در این زمینه برای استان صادر شده است.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا فردا، سه شنبه رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و تندبادهای لحظه ای و همچنین بارش تگرگ در نقاط مستعد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه نیمه شمالی آذربایجان غربی تحت تاثیر این بارشهای رگباری قرار می گیرد، اظهار کرد: اثر این مخاطره شامل احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و برخورد صاعقه، احتمال خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید است.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بر آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها توصیه کرد و از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، از فعالیتهای کوهنوردی از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، خودداری کنند و توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را نیز مورد توجه قرار دهند.

دماهای بیشینه در آذربایجان غربی کاهش می یابد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در هفته جاری افزایش دما به میزان چهار تا ۶ درجه سانتی گراد گزارش شد، گفت: از نظر دمایی هم با شمالی شدن جریانات هوا کاهش نسبی دماهای بیشینه طی امروز و فردا سه شنبه پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین مثبت ۲۰ و ۳۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت چالدران با ۱۴ درجه بالای صفر خنک ترین و بوکان با ۳۷ درجه بالای صفر گرم ترین شهر آذربایجان غربی ثبت شده اند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که در طول تمام فصول سال بارش های رگباری در این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha