۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۸:۱۹
کد خبر: 81830594
T T
۰ نفر
500 میلیارد ریال برای دو بانده شدن محور رفسنجان - زرند نیاز است

رفسنجان - ایرنا - رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان گفت: پروژه ملی محور رفسنجان به زرند كه یك بانده است برای دو بانده شدن و رفع نقاط حادثه خیز به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علی عباس پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور رفسنجان به زرند 80 كیلومتر است كه 40 كیلومتر از رفسنجان تا روستای دره جوز در محدوده رفسنجان بدون شانه خاكی، فاقد علائم راهنمایی و رانندگی و دارای نقاط حادثه خیز فراوان است.
وی بیان كرد: به همراه فرمانده پلیس راه رفسنجان - كرمان و كارشناسان واحد ایمنی راه ها از محور رفسنجان - زرند بازدید و ضمن شناسایی نقاط پرتصادف، وضعیت تونل ها، پل ها، شانه جاده، تابلوها و علائم هشداردهنده در این محور به منظور ارتقای ایمنی جاده ارزیابی بررسی شد.
وی گفت: در اقدام اولیه به دلیل اینكه محور رفسنجان به زرند از محورهای پر تردد است نسبت به تامین و نصب تابلوهای مورد نیاز و رفع نقاط پرتصادف اقدام می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان افزود: عرض شانه این جاده كم است و متاسفانه بعضی از كامیون ها نسبت به تخلیه زباله ساختمانی در شانه جاده اقدام می كنند كه این عمل باعث كاهش ایمنی جاده و بروز تصادف می شود.
وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با پلیس راه و مراجع قضایی با رانندگانی كه نسبت به تخلیه زباله ساختمانی و خاك در حریم جاده ها اقدام كنند برخورد قانونی و خودروی آنها توقیف می شود.
عباس پور با اشاره به اینكه هر سال بیش از 10 نفر در این محور بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند بیان كرد: با رفع نقاط حادثه خیز و دو بانده شدن این محور آمار تصادفات و تلفات به طور چشمگیر كاهش می یابد.
وی محور رفسنجان به نوق را یكی از نقاط حادثه خیز استان كرمان برشمرد و گفت: این محور نیز در حال دو بانده شدن است و امیدواریم با رفع نقاط حادثه خیز در این محور حوادث كمتر اتفاق افتد.
7433/3028