۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۳۷
کد خبر: 81832232
T T
۰ نفر
كنگره احمد عزيزي چهارشنبه در كرمانشاه برگزار مي شود

كرمانشاه - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه از برگزاري كنگره احمد عزيزي شاعر آئيني كشورمان با حضور جمع زيادي از مسئولان و هنرمندان كشور خبر داد.

ابراهيم رحيمي زنگنه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين مراسم باشكوه قرار است از ساعت 10 صبح روز فردا (چهارشنبه 20 آبان) در مجتمع فرهنگي و هنري انتظار شهر كرمانشاه برگزار شود.
وي يادآور شد: صالحي معاون فرهنگي و احمدي مديركل امور استان هاي وزارت ارشاد، بهشتي رئيس پژوهشگاه فرهنگي و مومني رئيس حوزه هنري كشور از جمله مقامات و مسئولان كشوري حاضردر كنگره احمد عزيزي خواهند بود.
رحيمي زنگنه خاطرنشان كرد: عليرضا قزوه، فاضل نظري، جواد محقق، سعيد بيابانكي، محمدحسين جعفريان، علي داوودي، رضا اسماعيلي و بيژن ارژنگ نيز از جمله هنرمنداني هستند كه حضور آن ها در اين كنگره قطعي شده است.
وي همچنين از حضور آيت الله مصطفي علما نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، اسدالله رازاني استاندار و جمعي ديگر از مديران كل دستگاه هاي اجرايي به همراه هنرمندان و شاعران استان در كنگره احمد عزيزي خبر داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كرمانشاه گفت: در اين كنگره از تنديس احمدعزيزي و سه كتاب تازه منتشر شده وي كه شامل مجموعه مقالات كنگره احمد عزيزي متشكل از 57 مقاله، كتاب ' قاف غزل' مجموعه غزليات عزيزي و مجموعه يادداشت ها و شطحيات وي كه طي سال 1359 تا 1360 در روزنامه جمهوري اسلامي به چاپ رسيده رونمايي مي شود.
رحيمي زنگنه يادآور شد: از ساعت 14 تا 16 فردا (چهارشنبه) و پس از برگزاري كنگره دو نشست تخصصي با دبيري آقايان نظري و قزوه برگزار و در آن ها اشعار احمد عزيزي از نظر ساختاري و محتوايي بررسي مي شود.
احمد عزيزي در چهارم دي ماه 1337 در سرپل ذهاب به دنيا آمد، وي سرودن شعر را از سالهاي جواني با مجله جوانان آغاز كرد و تا پانزدهم اسفند ماه 1386 كه به علت كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج، بيماري قلبي و كليوي در بيمارستان بستري شود آثاري نظير كفشهاي مكاشفه، شرجي آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤيا، ملكوت تكلم و سيل گل سرخ را از خود برجاي گذاشت.
رهبر معظم انقلاب نيز در سال 1390 و در جريان سفر به استان كرمانشاه با حضور در بيمارستان امام رضا (ع) از وي عيادت و بر رسيدگي به وضعيت اين شاعر آئيني تاكيد كردند.
7458/8066