سردیس احمد عزیزی شاعر فقید کرمانشاه رونمایی شد

کرمانشاه - ایرنا - آیین رونمایی از سردیس «احمد عزیزی» شاعر فقید کرمانشاه امروز چهارشنبه با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان غربی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزند احمد عزیزی در این مراسم گفت: تاکنون ۴۲ عنوان کتاب پدرم منتشر شده است و با انتشار آثار باقیمانده کتاب های ایشان به ۴۸ عنوان خواهد رسید.

ابوالفضل عزیزی با بیان اینکه مرحوم عزیزی رویکرد و نگاه نوینی به شعر داشت و همین موضوع باعث شناخته تر شدن ایشان در این عرصه شد، افزود: برگزاری چنین محافلی به یاد مرحوم عزیزی و سایر شاعران کرمانشاه باعث ترغیب و تشویق جوانان به حوزه فرهنگ و ادب می شود که امیدواریم ادامه داشته باشد.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: سردیس احمد عزیزی در این اداره و محل تردد و گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر نصب شد تا همه هنرمندان بویژه نسل جوان با افراد برجسته استان آشنا شوند.

در این مراسم علاوه بر جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ و هنر کرمانشاه؛ علیرضا غزوه شاعر و نویسنده کشوری نیز حضور داشت.

گفتنی است احمد عزیزی شاعر انقلاب پانزدهم اسفند ۱۳۸۶ به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، نارسایی قلبی و کلیوی دچار بیماری جدی شد و نهایتا ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

عزیزی چهارم دی ماه سال ۱۳۳۷ در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر «کفش های مکاشفه»، «شرجی آواز»، «خوابنامه» و «باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه»، «رودخانه رؤیا»، «ملکوت تکلم» و «سیل گل سرخ» است.
رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۰ و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از احمد عزیزی عیادت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha