۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۹:۱۹
کد خبر: 81843326
T T
۰ نفر
40 مربي در رشته ورزشي پيلاتس در همدان فعاليت دارند

همدان- ايرنا- رئيس كميته پيلاتس استان همدان گفت: 40 مربي داراي مدرك معتبر آموزش رشته ورزشي پيلاتس را در اين استان عهده دارند.

ميثم خلجي روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ايرنا اظهار كرد: پيلاتس نوعي آمادگي جسماني است و بهترين ورزش براي تقويت عضلاني و كاهش عصبانيت، خستگي و استرس به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: اين رشته ورزشي هم اكنون زيرنظر فدراسيون ورزش هاي همگاني كشور فعاليت دارد و گرايش بانوان به آن بيش از مردان است.
خلجي بيان كرد: ورزش پيلاتس براي تمامي رده هاي سني قابل تمرين است و ضعف عضلات را در بانوان برطرف مي كند ضمن اينكه در تمامي فعالان اين رشته توانايي بدن را بالا مي برد.
وي اظهار كرد: اين ورزش با تمركز در تقويت انعطاف، قدرت و تعادل در تمام اندامهاي بدن را بالا مي برد و بانوان باردار نيز مي توانند در اين ورزش فعاليت داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: ورزش پيلاتس طي سال هاي اخير پيشرفت قابل توجهي در همدان داشته است و توانستيم در اقدامي مناسبت طي ماه هاي گذشته تعداد مربيان را از هفت نفر به 40 نفر افزايش دهيم.
خلجي با تاكيد بر افزايش كمي و كيفي ورزش پيلاتس در سطح استان همدان، افزود: تاكنون بيش از177 نفر موفق به اخذ مدرك آموزش اين رشته ورزشي شده اند.
وي، برپايي يكدوره مربيگري درجه سه بانوان؛ برگزاري يكدوره گارگاه استاني تعيين سطح و برگزاري 12 مورد تعيين سطح باشگاهي را از ديگر اقدامات اين كميته ورزشي در سطح استان همدان دانست.
خلجي افزود: پيلاتس به صورت روش تمريني ايستاده، نشسته و خوابيده بدون طي مسافت و پرش و جهش انجام مي گيرد و آسيبهاي ناشي از صدمات مفصلي را كاهش مي دهد.
وي يادآور شد: حركات ورزشي در پيلاتس با اجراي تنفس هاي عميق و انقباض هاي عضلاني انجام مي گيرد و مكملي مناسب براي ساير ورزش ها و تمرينات ورزشكاران است.
ورزشي پيلاتس كه در سال 1920 توسط يوزف پيلاتس پايه‌گذاري شد و متشكل از ورزش‌هايي است كه تمركز روي پيشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام‌هاي بدن دارند، بدون اينكه عضلات را حجيم كند يا آنها را از بين ببرد.
اين روش تمريني از حركات كنترل شده‌اي تشكيل شده كه بين بدن و مغز هارموني فيزيكي ايجاد كرده و توانايي بدن افراد را در هر سن بالا مي‌برد.
روش پيلاتس در مجموع به دنبال افزايش قدرت، انعطاف‌پذيري و كنترل بدن است.
7520/6993