۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۲۲:۱۷
کد خبر: 81844677
T T
۰ نفر

امضاي يادداشت همكاري ميان شهرداري تهران و مسكو

۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۲۲:۱۷
کد خبر: 81844677
امضاي يادداشت همكاري ميان شهرداري تهران و مسكو

مسكو - ايرنا - «محمدباقر قاليباف» و «سرگئي سابيانين» شهرداران تهران و مسكو، روز چهارشنبه برنامه همكاري سه ساله ميان دو شهرداري را امضا كردند.

به گزارش ايرنا، توسعه حمل و نقل شهري، برنامه ريزي شهري، خدمات همگاني، مسكن و زير ساخت هاي شهري، توسعه كسب و كار و تجارت،خدمات اجتماعي و مدني و توسعه صنعت و نو آوري از جمله محورهاي همكاري ميان دو شهرداري است.
شهرداران پايتخت هاي ايران و روسيه در اين ديدار در مسكو در خصوص همكاري هاي دوجانبه و توسعه روابط گفت و گو و مذاكره كردند.
سابيانين با اشاره به اقدامات گسترده انجام گرفته در تهران از توسعه همكاري هاي با پايتخت كشورمان استقبال كرد.
قاليباف شهردار تهران نيز به تاريخچه همكاري و روابط كلان شهر تهران با مسكو اشاره و ادامه همكاري هاي دو پايتخت و تبادل تجربيات را به نفع دو طرف و ساكنان اين شهرها خواند.
تهران و مسكو به عنوان بزرگترين شهرهاي توسعه يافته كشورهاي منطقه هر يك با جمعيتي فراتر از 10 ميليون نفر، زمينه هاي فراوان همكاري با يكديگر در زمينه هاي مختلف از جمله جذب مشاركت خصوصي، محيط زيست، آموزش شهري، توسعه اقتصادي و تجاري، امنيت شهري و جوانان دارند.
هيات شهرداري تهران به سرپرستي قاليباف در چارچوب برنامه سفر خود به روسيه از شهر سن پترزبورگ نيز بازديد خواهد كرد كه شهرداري اين شهر نيز با پايتخت ايران داراي سند همكاري است و انتظار مي رود در اين سفر زمينه اجراي مفاد سند موجود نيز عملياتي شود.
خبرگزاري اسپوتنيك روسيه به تازگي به نقل ازمصاحبه با «گشتاسب مظفري» معاون روابط و همكاري هاي بين المللي شهرداري تهران درباره اين سفر نوشته است: در جريان اين سفر سه روزه از 27 تا 30 آبان، هيات ايراني و روسي در باره راهكارهاي توسعه مناسبات و همكاري هاي دو كلان شهر بزرگ دنيا و دو پايتخت مهم كه داراي روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي نيز هستند، گفت و گو خواهد شد.
وي افزود: در جريان مذاكره شهرداران تهران و مسكو تفاهمنامه مشترك توسعه روابط در جهت عملياتي كردن پيمان خواهرخواندگي ميان دو شهر امضا خواهد شد كه پيش از آن منعقد شده بود و تلاش خواهيم كرد اين خواهرخواندگي در ابعاد مختلف به ويژه اقتصادي و فرهنگي بتواند اجرايي شود و كميته هاي تخصصي در اين حوزه فعاليت خود را آغاز كنند.
قاليباف شهردار تهران در ادامه،طي سفري به سن پترزبورگ با «گئورگي پولتاوچنكو» فرماندار اين شهر ديدار و تبادل نظر خواهد كرد.
شبد ** 391 ** 1095