۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸
کد خبر: 81845629
T T
۰ نفر
گروه تجاری اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد از روسیه دیدار كرد

یاسوج- ایرنا- یك گروه تجاری اقتصادی از كهگیلویه و بویراحمد به سرپرستی استاندار این استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج به مسكو سفر كردند.

به گزارش ایرنا این گروه اقتصادی به همراه مسئولان ارشد استان و 24 نفر از مدیران دولتی و بخش خصوصی استان در حوزه های كشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری، گل و گیاه ، خدمات فنی و مهندسی ، لوازم آرایشی و بهداشتی و صنعت به مسكو سفر كرده اند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج روز پنجشنبه در این زمینه به ایرنا گفت: این هیئت با برنامه ریزی های چند ماهه اتاق بازرگانی یاسوج و با توجه به تصمیم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان برای آشنایی با تجار و بازارهای هدف جدید در حوزه كشورهای cis، به كشور روسیه اعزام شدند.
وی اظهار كرد: هیئت استان كهگیلویه وبویراحمد روز دوشنبه 25 آبان ماه مورد استقبال رسمی رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران؛ زارع عفیفی و دیگر مقام های سفارت قرار گرفتند.
هیئت تجاری اقتصادی استان كهگیلویه وبویراحمد در اولین دیدار رسمی خود میهمان اتاق بازرگانی مسكو بود.
در این دیدار كه در ساختمان مركزی اتاق بازرگانی مسكو انجام پذیرفت جمعی از مقامات اتاق مسكو و تجار روسیه در حوزه های تجاری مرتبط با فعالیت هیئت استان كهگیلویه وبویراحمد حضور داشتند.
در این جلسه نایب رئیس اتاق بازرگانی مسكو گفت: روسیه همواره و در هر زمانی روابط حسنه خود را با دوستانش حفظ می كند، جمهوری اسلامی ایران در این بین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
پتروف افزود با اشاره به توان اقتصادی روسیه در حوزه های مختلف اظهار داشت: روسیه در حوزه های مختلف اقتصادی و مبادلات تجاری برنامه ریزیهای كلانی داشته است.
وی افزود: جای خوشحالی دارد هیئت استان كهگیلویه و بویراحمد هدف برقراری ارتباط اقتصادی را با كشور روسیه قرار داده است.
پتروف با اشاره به استان مسك كه مقصد اصلی هیئت اقتصادی استان كهگیلویه و بویراحمد در كشور روسیه است، بیان داشت: این استان از مهمترین مناطق اقتصادی و تجاری كشور فدراسیون روسیه است.
وی ابراز امیدواری كرد كه هیئت اقتصادی استان كهگیلویه وبویراحمد بتواند در تعامل با تجار و فعالان اقتصادی استان امسك زمینه شروع روابط اقتصادی پایدار را فراهم آورد.
پتروف با اشاره به برگزاری كمیسیون اقتصادی مشترك ایران و روسیه در چند روز گذشته، امضاء تفاهم نامه های گوناگون و برشمردن شرایط جدید منطقه ای و تحریم هایی كه علیه كشور روسیه از طرف غرب اعمال شده است، بیان داشت: كه این عوامل می تواند زمینه روابط خوب و سود آور برای دو طرف ایرانی و روس باشد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی روسیه تصریح كرد: روسیه هیج گاه از تحریم های اقتصادی علیه ایران دفاع نكرد و اكنون كه این تحریم ها در حال برداشته شدن هستند، امیدواریم رابطه اقتصادی با این كشور بیش از پیش در دستور كار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.
در ادامه این جلسه استاندار كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش مثبت روسیه در رفع تحریم ها و اجرای برجام بیان داشت : امیدواریم با برنامه های دولت تدبیر وامید روابط ایران و روسیه بیشتر از قبل مستحكم شده و روابط اقتصادی وارد دوره ای تازه شود.
موسی خادمی با اشاره به ظرفیت های استان كهگیلویه وبویراحمد در حوزه های كشاورزی، نفت و گاز، گیاهان دارویی و گل گیاه بیان داشت ، تجار استان كهگیلویه وبویراحمد و تجار استان امسك و دیگر مناطق روسیه با در نظر گرفتن این قابلیت ها می توانند مناسبات تجاری خوبی را با یكدیگر شروع كنند.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به روابط تاریخی ایران و روسیه بیان داشت: ایران همواره برای دوستی با روسیه جایگاه ویژه ای در نظر داشته است و این دو كشور همواره دارای اهداف مشترك اقتصادی منطقه ای با هم بوده اند.
در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و كشاورزی یاسوج با اشاره به مناسبات فعال و خوب فعالان بخش خصوصی ایران و روسیه بیان داشت: برپایه همین مناسبات در روابط دیرینه و با توجه به شرایط خوب كنونی می توان امیدوار بود كه همكاری های نتیجه بخشی بین تجار و فعالان بخش خصوصی دو طرف شكل بگیرد.
كیانی پور با اشاره به برنامه های چند روز آینده هیئت تجاری اقتصادی استان كهگیلویه و بویراحمد در مسكو و استان امسك اظهار داشت: در این دیدار ها تجار و فعالان اقتصادی دو طرف به تبادل اطلاعات تجاری و اقتصادی خواهند پرداخت و زمینه را برای شروع فعالیت های اقتصادی مشترك فراهم خواهند آورد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ظرفیتهای استان كهگیلویه وبویراحمد در حوزه های كشاورزی ، میوه، گل و گیاه و گیاهان دارویی را بسیار بالا توصیف كرد و افزود: روسیه می تواند بازار هدف خوبی برای محصولات با كیفیت كهگیلویه وبویراحمد باشد.
در ادامه این نشست، تجار و فعالان اقتصادی دو طرف به صورت رودررو به معرفی شركت، محصولات و تولیدات خود پرداختند.

6110