۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81845635
T T
۰ نفر
ديدار گروه تجاري اقتصادي كهگيلويه وبويراحمد با رئيس اتاق مسكو

ياسوج-ايرنا- گروه تجاري اقتصادي استان كهگيلويه وبويراحمد در راستاي برنامه هاي خود در روسيه ميهمان اتاق مهم و تاثير گذار مسكو بود.

به گزارش ايرنا اين ديدار در روز پنجشنبه با حضور اعضاي هيئت استان كهگيلويه وبويراحمد شامل مقام هاي دولتي و فعالان بخش خصوصي استان با رياست استاندار كهگيلويه و بويراحمد و به ميزباني يوري مازوروف در ساختمان اتاق بازرگاني مسكو انجام شد.
در اين ديدار رئيس اتاق بازرگاني كه همراه با جمعي از مقامات اتاق مسكو، تجار وبازرگانان شركت هاي روسي در اين ديدار حاضر شده بود به بعضي از اقلام مصرفي بازار روسيه اشاره كرد و گفت: تجار ايراني مي توانند با توجه به توانايي خود در اين بازار رقابتي، جاي خود را باز كنند.
رئيس اتاق مسكو با اشاره به مناسبات خوب دو كشور، زمينه فعاليت براي بازرگانان دو طرف را مساعد ارزيابي كرد.
در ادامه اين ديدار استاندار كهگيلويه و بويراحمد به معرفي محصولات استان و ظرفيت هاي آن پرداخت.
موسي خادمي با اشاره به توليد محصولاتي همچون انواع مركبات ، گل رز ، گياهان دارويي و انواع صيفي، در استان كهگيلويه و بويراحمد و بازار خوب اين محصولات در كشور روسيه، ابراز اميدواري كرد اين سفر بتواند زمينه ساز شروع تجارت بين طرفين باشد.
وي به توانمندي استان كهگيلويه وبويراحمد در زمينه نفت اشاره كرد و بيان داشت اين استان با توليد بيش از 20 درصد نفت كشور نقش بسيار مهمي را در بخش انرژي كشور ايفا مي كند.
در ادامه اين نشست رئيس اتاق بازرگاني ياسوج ضمن تشكر از ميزباني اتاق بازرگاني مسكو، ديدارهاي تجار و فعالان دو طرف ايراني و روس را اتفاقي خوب در حوزه تجاري طرفين خواند.
جبار كياني پور با بيان اينكه اتاق هاي بازرگاني نماينده بخش خصوصي هركشور است گفت: يكي از وظايف اصلي و بنياديناتاق هاي بازرگاني فراهم كردن شرايط براي ايجاد ارتباط تجار و فعالان اقتصادي داخلي با تجار بين المللي است.
رئيس اتاق ياسوج اعزام هيئت تجاري را در راستاي وظايف ذاتي خود در خصوص آشنايي با بازارهاي تجاري جديد عنوان كرد وگفت : سعي برآن شده است كه در اين ديدارها تجار و بازرگانان دو طرف بتوانند از طريق مذاكرات رو در رو شرايط همكاري هاي مشترك را فراهم آورند واز اين فرصت استفاده كنند.
كياني پور با توجه به در پيش بودن سفر به استان امسك اظهار داشت: رايزني هاي لازم با مقامات اين استان انجام پذيرفته است و شرايط را براي برقراري تعامل و مبادلات با تجار اين استان و استان كهگيلويه و بويراحمد فراهم آورده ايم.
در اين نشست تجار و نمايندگان چندين شركت روسي و همچنين چند تن از فعالان اقتصادي و نمايندگان شركت هاي توليدي استان كهگيلويه وبويراحمد به معرفي خود پرداختند.
6110