۷ آذر ۱۳۹۴، ۸:۳۴
کد خبر: 81856438
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری چینی ها در منطقه ویژه اقتصادی سلماس

ارومیه - ایرنا - 20 شركت صنعتی از كشور چین به ارزش 150 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی سلماس در آذربایجان غربی سرمایه گذاری می كنند.

مدیر ستاد سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی روز شنبه پس از دیدار با هیات سرمایه گذار چینی در سلماس به خبرنگار ایرنا گفت: با شركت های چینی به توافق كامل رسیده ایم و این شركت ها در سه فاز سرمایه گذاری های لازم را در منطقه ویژه اقتصادی سلماس انجام می دهند.
محمد موسی زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس یكی از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است كه در این جهت علاوه بر سرمایه گذاران كشور چین، سرمایه گذاران شركت های ایرانی مقیم برخی كشورهای اروپایی همچون آلمان و انگلیس نیز آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام كرده اند.
وانگ بینگ نماینده شركت اس ام آی استان سی چوان شهر چند وو چین نیز در این خصوص با اعلام اینكه فاز اول سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس از ژانویه سال 2016 شروع می شود، اضافه كرد: شركت های چینی با هدف سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس در زمینه های نساجی، فناوری اطلاعات، ماشین آلات معدنی، تولید خودروهای سبك و سنگین و نیز تهیه كود شیمیایی از نمك دریاچه ارومیه و تولید مواد و مصالح ساختمانی فعالیت خواهند داشت.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سه فاز اجرایی می شود كه فاز نخست آن با 187 هكتار و با انجام اقدام هایی از قبیل آماده سازی، دیواركشی و ساخت ساختمان ها امسال به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم آن با 400 و 500 هكتار در آینده اجرایی خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیكی به فرودگاه های تبریز و ارومیه، راه آهن و مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو و دو مركز استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در صورت راه اندازی كامل می تواند یكی از مناطق راهبردی اقتصادی كشور شود.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیات دولت و مجلس در آذربایجان غربی است كه راه اندازی آن در سال های متوالی به علت پاره ای از مشكلات اداری و قانونی به تعویق افتاده بود.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی و 85 كیلومتری مركز استان قرار دارد.
فاصله این شهرستان با تبریز مركز استان آذربایجان شرقی نیز حدود 150 كیلومتر است.
2077/7127/2093
۰ نفر