فرماندار خرمشهر:300 دستگاه اتوبوس براي انتقال زائران به شهر مبداء در مرز شلمچه مستقر شد

آبادان-ايرنا-معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه خرمشهر از استقرار 300 دستگاه اتوبوس برون شهري براي انتقال زائران اربعين حسيني از نقطه صفر مرزي شلمچه به شهرهاي مبداء سفر آنان خبر داد.

ولي الله حياتي يكشنبه در مرز شلمچه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با بيان آغاز بازگشت زائران كربلاي معلا از سفر معنوي زيارت اربعين حسيني، افزود:اتوبوس هاي پيش بيني شده با استقرار در نقطه صفر مرزي و بر اساس نرخنامه تعيين شده از سوي سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور، نسبت به جابجايي زائران به مبداء سفر اقدام مي كنند.
وي اظهار داشت:ماموران سازمان حمل و نقل و پايانه هاي خرمشهر نيز از امروز يكشنبه با استقرار در محل تعيين شده در مرز شلمچه، با شركت هايي كه خارج از ضوابط اقدام به افزايش كرايه كنند، بر اساس قانون برخرود مي كنند.
حياتي همچنين از پيش بيني پنج رام قطار براي جابجايي زائران از خرمشهر به مركز كشور خبر داد و اظهار داشت:يك قطار نيز، شبانه روزي و رايگان، زائران را از نقطه صفر مرزي در شلمچه تا ايستگاه راه آهن خرمشهر جابجا مي كند.
فرماندار ويژه خرمشهر همچنين با بيان استقرار 160 موكب در شلمچه و خدمت رساني به زائران حسيني، گفت:فضا و مكان لازم براي اسكان موقت 10 هزار زائر در موكب ها فراهم است.
معاون استاندار خوزستان در پايان سخنانش گفت:با تدابير انديشيده شده مشكل خاصي ترافيكي در مرز بين المللي شلمچه وجود ندارد.
به گفته مديركل حج و زيارت استان خوزستان، از ابتداي ماه صفر تاكنون بيش از 650 هزار زائر به منظور شركت در آيين هاي اربعين حسيني در عراق از مرزهاي شلمچه و چذابه در اين استان عبور كرده اند.
در ايام اربعين پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه براي حضور در عزاداري اربعين در كربلاي معلا تردد كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون تن افزايش يابد.
3015/6125