۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۱۵
کد خبر: 81859212
T T
۰ نفر
رئيس مجلس شوراي اسلامي منطقه آزاد اروند را به مقصد تهران ترك كرد

آبادان-ايرنا-علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي دقايقي پيش منطقه آزاد اروند را به مقصد تهران ترك كرد.

به گزارش ايرنا، علي لاريجاني شامگاه يكشنبه از فرودگاه بين المللي آيت الله جمي آبادان به تهران بازگشت.
وي امروز يكشنبه به منظور بازديد از روند اقدامات انجام شده در حوزه اربعين و نحوه خدمات رساني به زائران اربعين حسيني در مرزهاي شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام سفر كرده بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز (يكشنبه) به منظور ديدار از اقدامات انجام شده در حوزه تسهيلات زائران اربعين و نحوه خدمات رساني به زائران در پايانه مرزي مهران وارد استان ايلام شد.
علي لاريجاني در بدو ورود به فرودگاه ايلام، مورد استقبال نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، استاندار، نمايندگان مردم استان ايلام در مجلس شوراي، معاونان استاندار، فرماندهان نظامي و انتظامي و جمعي از مديران كل دستگاه هاي اجرايي قرار گرفت.
لاريجاني در اين سفر در بازديد از پايانه مرزي مهران و نحوه خدمات دهي به زائران اربعين حسيني در اين پايانه، از نزديك با روند اجرايي خدمات رساني در پايانه مرزي مهران آشنا شد و از مسوولان دستگاههاي اجرايي، يگان هاي مرزي و دستگاه هاي خدمات رسان در اين پايانه قدرداني كرد.
وي همچنين در اين سفر، در نشست بررسي مسايل و مشكلات مرز مهران با حضور استاندار ايلام، نمايندگان مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان ايلام شركت كرد و در جريان مسايل و مشكلات مرز مهران خصوصا در حوزه زيرساخت هاي ارتباطي قرار گرفت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از آن همچنين در سفر به منطقه آزاد اروند، با سفر به مرز شلمچه از نزديك با روند ارائه خدمت به زائران اربعين آشنا شد.
وي پس از بازديد از نقطه صفر مرزي شلمچه گفت:شرايط مرز شلمچه و چذابه بيانگر اين است كه مردم ايران با چه تعلق خاطر معنوي اي در اين حركت ديني ارزشمند حضور پيدا كرده‌اند.
وي ادامه داد:صحنه‌هاي ايجاد شده در راهپيمايي عظيم اربعين بسيار تاثيرگذار بوده و عشق مردم و زائران به راه امام حسين (ع) را نشان مي‌دهد، از طرف ديگر اين مسئله موضوعي نيست كه از سر اداي تكليف باشد بلكه همه كارها برپايه حس قلبي به اهلبيت است.
لاريجاين اضافه كرد:اگرچه در برخي از صحنه‌ها به ويژه مرز مهران، زائران دچار مشكلاتي شده و مجبور شدند مقداري معطل شوند، اين صبر داراي ارزش والايي است، البته مردم براي تردد آسان‌تر به كشور عراق مي‌توانند از مرز شلمچه استفاده كنند.
لاريجاني افزود:مرز شلمچه در شرايط آماده‌تري قرار دارد و امروز ترافيك در اين مرز بسيار كمتر بود و استقرار امكانات خوبي را در اين منطقه شاهد بوديم به طوري كه حضور گسترده مردم و موكب‌هاي متنوع راه را براي زائران آسان‌تر كرده بود.
لاريجاني همچنين عصر يكشنبه در نشست هماهنگي ستاد اربعين استان خوزستان در مرز بين المللي شلمچه با حضور عبدالحسن مقتدايي استاندار، جمعي از فرمانداران و اعضاي مجمع نمايندگان استان، از آيين پياده روي اربعين به عنوان كار بزرگ و عاملي براي همبستگي مردم ايران و شيعيان ياد كرد.
3015/6125