۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۹:۱۲
کد خبر: 81861268
T T
۰ نفر
آمادگی پلیس برای بازگشت زائران عتبات عالیات در مرزها

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: نیروهای پلیس راهور برای بازگشت زائران عتبات عالیات آمادگی كامل دارند و به صورت شبانه روزی در جاده های منتهی به استان های مرزی ایلام و خوزستان مستقر هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار موسی امیری اظهار كرد: اكنون با ازدحام جمعیت زائران در مرز مهران مواجه هستیم كه این امر باعث ایجاد ترافیك در ابتدای ورودی ها و معابر شهری مهران، كمربندی ها به ویژه تردد از پل زائر تا پایانه مرزی و بر عكس شده اما با هماهنگی پلیس و دستگاه های مربوطه این شرایط به نحو مطلوب درحال مدیریت است.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران از كشور عراق نیز یادآور شد: پلیس برای بازگشت زائران آمادگی كامل دارد و در صدد هستیم تمهیدهای ویژه ای برای ورود زائران در مرزها اندیشیده شود.
سردار امیری با اشاره به اینكه هواشناسی استان ایلام در خصوص بارش باران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی كرده است به زائران توصیه كرد با رعایت نكات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیسی رانندگی كنند.
وی ادامه داد: پلیس با استفاده از همه توان تجهیزات پلیسی و نیروی انسانی برای حفظ جان زائران تلاش می كند.
امیری مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور تسهیل در بازگشت زائران از پایانه های مرزی به شهرهایشان را یكی دیگر از برنامه های پلیس دانست و گفت: هماهنگی های لازم در این ارتباط در كشور صورت گرفته است.
وی به ممنوعیت های تردد در جاده های ارتباطی منتهی به پایانه مرزی مهران اشاره كرد و یادآور شد: گره ترافیكی قابل تحمل نیست زیرا گره به معنای معطلی و از دست دادن فرصت برای زائر و مسافر است.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز به عنوان علت های اصلی وقوع تصادفات نام برد و به كم عرض بودن برخی از جاده های استان ایلام اشاره كرد و افزود: رانندگان باید از این 2 تخلف اجتناب كنند زیرا منجر به تصادفات رخ به رخ می شود.
6119/9002