۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶
کد خبر: 81861468
T T
۰ نفر
آمادگي مردم شادگان براي برگزاري پياده روي  اربعين در بقعه عباس دواير

شادگان-ايرنا-امكانات و زيرساخت هاي شهرستان شادگان براي برگزاري همايش 100 هزار نفري پياده روي اربعين حسيني تا بقعه متبرك عباس دواير آماده شد.

بقعه ابوالفضل العباس(ع) در جنوب شرقي و فاصله 16 كيلومتري مركز شهرستان شادگان قرار دارد، اين بقعه در روستايي به نام سوده سفلي واقع است و اصولا دليل استقرار مردم اين روستا در اين مكان، وجود اين بقعه مبارك است.
برخي به اين بقعه « عباس دواير» مي گويند كه اين به علت نزديكي آن به روستاي متروكه « دواير» مي باشد و اين نامگذاري در بين مردم منطقه رايج است.
فرماندار شادگان نيز روز سه شنبه همزمان با برگزاري آيين عزاداري اربعين در شهرستان، در گفت و گو با ايرنا گفت:ستاد اربعين با راه اندازي كميته هاي مربوط و ابلاغ وظايف، كيفي سازي ارائه خدمت به زائران در روز اربعين حسيني را در دستور كار قرار داده است.
بهروز فرج اللهي گفت:كميته هاي فرهنگي، پشتيباني، حمل و نقل، انتظامات، اطلاع رساني و بهداشت و درمان در ستاد اربعين شهرستان راه اندازي شده و در قدمگاه حضرت عباس مستقر است.
وي همچنين با بيان نصب چادرهايي در مسير عبور زائران از شادگان تا قدمگاه، گفت:اين امكانات به منظور امداد رساني و كمك به نيازمندان راه اندازي شده و از سوي شبكه بهداشت و درمان و جمعيت هلال احمر پشتيباني مي شود.
وي از پياده روي اربعين حسيني به عنوان بزرگ‌ترين اجتماع مذهبي شيعيان و مسلمانان ياد كرد و افزود:سال گذشته در آيين پياده روي اربعين در قدمگاه عباس دواير، 80 هزار زائرحضور داشتند و پيش بيني مي شود بيش از 100 هزار زائر براي زيارت و پياده روي در قدمگاه حضرت عباس در شادگان حضور يابند.
فرماندار شادگان همچنين با تشريح اقدامات انجام شده براي برگزاري اين مراسم متناسب با شان و منزلت زائران ابا عبدالله الحسين، افزود:تقويت امكانات مخابراتي و تلفني و استقرار تيم هاي امدادي و خدمت رساني در اين راستا مي باشد.
فرج اللهي تاكيد كرد:مراسم مذهبي عزاداران حسيني در سال جاري در محوطه باز قدمگاه برگزار مي شود و محوطه سازي اين منطقه از سوي دستگاه ها انجام شده است.
6010/6125