۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81869300
T T
۰ نفر

84 وقف جديد درچهارمحال وبختياري ثبت شد

۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81869300
84 وقف جديد درچهارمحال وبختياري ثبت شد

شهركرد- ايرنا- مديركل اوقاف و امورخيريه چهارمحال وبختياري گفت: از ابتداي سالجاري تاكنون 84 وقف جديد در استان ثبت شده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام مرتضي عزيزي روز دوشنبه درآستانه هفته وقف در جمع رسانه هاي استان افزود: اين تعداد موقوفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30درصد افزايش داشته است.
وي گفت: از اين تعداد 54 موقوفه در شهرستان شهركرد، ‌بن، سامان، اردل و كيار، 12موقوفه در بروجن،‌ 9موقوفه در فارسان و 9 موقوفه در لردگان ثبت شده است.
وي اظهار داشت: اين موقوفات با نيت ازدواج جوانان،‌ ايتام،‌ ساخت حسينيه و مسجد وقف شده است.
حجت الاسلام عزيزي ازدواج و اشتغال جوانان، مسكن، بيماران خاص و همچنين كمك به دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت را از مهمترين نيازهاي استان براي وقف جديد عنوان كرد.
وي گفت: براي نهادينه سازي نيت واقفان در استان با توجه به نيازها، از سوي كارشناسان و مسوولان اوقاف و امورخيريه به خيران مشاوره ارائه مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان برگزاري همايش وقف و رسانه،‌ همايش ياوران وقف،‌ تجليل از واقفان و هيات امناي فعال در عرصه ساخت و ساز، ‌ديدار با استاندار و نماينده ولي فقيه در استان را از برنامه هاي هفته وقف در استان عنوان كرد.
حجت الاسلام عزيزي، ديدار با قضات و مديركل دادگستري،‌ ديدار با اقشار، اصناف و بازاريان وپزشكان و درمان رايگان بيماران در مركز خيريه چالشتر را از ديگر برنامه هاي اين هفته در استان برشمرد.
7360/ 6014/