۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81873487
T T
۰ نفر
قدردانی دانشگاه كویت از همكاری های فرهنگی ایران و كویت

كویت-ایرنا- دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه كویت طی نشستی از عملكرد و فعالیت فرهنگی نمایندگی ایران و كشورهای مصر، یونان، عربستان، ایتالیا و اسپانیا برای برنامه ریزی جهت دیدار استادان و دانشجویان گروه تاریخ این دانشكده از آثار تاریخی و مراكز فرهنگی این كشورها قدردانی كرد.

در این مراسم كه دیروز چهارشنبه در تالار این دانشكده با حضور سفرا و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، یونان، مصر و اسپانیا برگزار شد، دكتر حیات ناصر الحجی رئیس دانشكده طی سخنانی بر اهمیت گسترش روابط و پیوندهای فرهنگی میان ملت ها و كشورها تاكید كرده گفت: دیپلماسی فرهنگی و عمومی یكی از اهداف دانشگاه كویت است و همواره بر اهمیت تفاهم و گفتگوی فرهنگها و تمدنهای انسانی تاكید كردیم.
دكتر عبدالهادی العجمی رئیس گروه تاریخ دانشگاه كویت دیگر سخنران این مراسم نیز دیدار و گفت و گوی دانشجویان را از مراكز تاریخی و آثار فرهنگی و باستانی دیگر كشورها، عامل آشنایی با جوهره و تاریخ ملت انان دانست.
رئیس دانشكده ادبیات دانشگاه كویت با اهدای لوح تقدیر به دكتر علیرضا عنایتی سفیر ایران در كویت از تلاشهای فرهنگی و دانشگاهی سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی سفارت در تحكیم و گسترش همكاریهای علمی و فرهنگی دو كشور قدردانی كرد. در این مراسم همچنین از آقایان دكتر عبدالرحمن عوضی و دكتر محمد سنعوسی و سمیر ارشدی نیز جداگانه تقدیر بعمل آمد.
دكتر عنایتی طی مصاحبه ای با رسانه های گروهی كویت در حاشیه این مراسم ضمن تاكید بر اهمیت داد وستد علمی وفرهنگی دانشگاههای دو كشور از جمله دیدار رییس دانشگاه كویت از ایران و همچنین دیدار روسا و استادان دانشكده های علوم اجتماعی و شریعت، آمادگی كشورمان را برای دیدار استادان و دانشجویان گروه تاریخ از سایر شهرهای تاریخی كشورمان اعلام كرد.
یادآور می شود رایزنی فرهنگی سفارت كشورمان در كویت طی سالهای گذشته با اعزام چندین گروه از استادان، اندیشمندان و روزنامه نگاران كویتی به جمهوری اسلامی ایران فصل نوینی در روابط فرهنگی و رسانه ای دو كشور همسایه و مسلمان رقم زد .
در دیدار روسا و استادان دانشگاه كویت از دانشگاههای فردوسی مشهد، اصفهان، شیراز و تهران 6 توافقنامه همكاری فرهنگی و علمی و مبادله استاد و دانشجو به امضا رسید .
دانشگاه كویت نیز در راستای همین توافقنامه ها پذیرای 30 دانشجو از دانشگاههای مختلف كشورمان جهت گذراندن دوره دانش افزایی زبان عربی بود كه زمینه ساز ارتباط جدی تر دانشجویان و جوانان دو كشور همسایه بوده است.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه عكس و صنایع دستی كشورمان دربرگیرنده آلبوم های عكس و پوستر و صنایع دستی شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز برپا بود كه مورد بازدید و استقبال دانشگاهیان كویت و سفرای كشورهای خارجی قرار گرفت .
خاورم*320**1479
۰ نفر