۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰
کد خبر: 81882053
T T
۰ نفر
دوشهرداري مازندران هزينه اياب وذهاب دانش آموزان معلول راپرداخت كردند

ساري-ايرنا-رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي مازندران گفت : شهرداران عباس آباد و ساري پرداخت هزينه اياب و ذهاب دانش آموزان معلول را به مدارس تقبل كردند.

سيد شمس الله حسيني روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود : اين دو شهرداري هزينه اياب و ذهاب حدود 600 دانش آموز معلول را در سال تحصيلي جاري پرداخت مي كنند و با اين كار از بار مالي و هزينه خانواده هاي اين دانش آموزان كاسته خواهد شد .
وي ادامه داد : با معرفي و شناسايي دانش آموزان معلول شهرهاي عباس آباد و ساري ، دانش آموزان استثنايي با معلوليت شديد كه قادر به حركت نيستند ، حتي در مسيرهاي كوتاه بايد با خودرو جا به جا شوند.
رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي مازندران گفت : فقر و بضاعت مالي اندك خانواده هاي داراي فرزند معلول سبب مي شود تا آنان نتوانند هزينه سرويس اياب و ذهاب فرزندان معلول خود را بپردازند و به همين دليل سال پيش استاندار مازندران به شهرداران ابلاغ كرده بود كه هزينه سرويس اين دسته از دانش آموزان را تقبل كنند .
وي افزود : با پيگيري هاي صورت گرفته از 52 شهرداري مازندران ، تنها شهرداري هاي ساري و عباس آباد تاكنون با صدور چك ، پرداخت هزينه اياب و ذهاب دانش آموزان مدارس را تقبل كردند .
حسيني ايمني از شهرداري ها خواست تا باعمل به ابلاغيه استاندار مازندران در راه تحصيل دانش آموزان معلول گام بردارند .
براساس آمار ارائه شده از سوي آموزش و پرورش استثنايي مازندران در يك سال تحصيلي 9 ماهه 13 ميليارد ريال براي سرويس دانش آموزان معلول استان هزينه مي شود .
رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي مازندران گفت : دانش آموزان معلول به دو گروه تقسيم مي شوند كه دانش آموزان با معلوليت خفيف در مدارس عادي تحصيل مي كنند و دانش آموزان با معلوليت شديد كه قادر به حركت كم هم نيستند بايد در مدارس خاص و استثنايي تحصيل كنند .
حسيني آمار دانش آموزان زير پوشش آموزش و پرورش استثنايي مازندران را چهار هزار و 946 نفر اعلام كرد و افزود : اين تعداد دانش آموز در 50 مدرسه مشغول تحصيل هستند.
وي ادامه داد : با توجه به شبانه روزي بودن مدارس استثنايي ، دانش آموزان معلول مي بايست هفتگي در مدارس حضور داشته باشند.
2096/1654