شهرداری‌های مازندران سرویس ایاب‌ و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را رایگان کنند

 ساری - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت:  شهرداری‌های استان باید شرایط ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را به صورت رایگان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید سروش ساداتی جمالی روز شنبه در جمع روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در ساری افزود: در بند «د» تبصره پنج بودجه سال ۱۴۰۲، بندی قرار دارد که در موضوع توسعه حمل و نقل عمومی داخل شهری، بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را هم در کنار این موضوع قرار داده است.
وی اظهارداشت: در همین راستا نیز حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان منابعی را قالب انتشار اوراق در نظر گرفتند تا شهرداری با هماهنگی وزارت کشور بتواند این کارها را انجام دهد.
وی با اشاره به نامه معاون اول رئیس‌ جمهور به وزیر کشور در این زمینه گفت: انتظار ما این است که امسال بابت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در سطح استان مشکلی نداشته باشیم.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران ادامه داد: همچنین ۲۴ خرداد نامه‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استانداران سراسر کشور برای تامین حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی ابلاغ شد.
جمالی گفت: با دستور استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان نیز شهرداری‌های استان موظف به اجرای این طرح شدند و همه فرمانداران استان نیز مسئول پیگیری اجرای این مصوبه هستند.
وی افزود: انتظار داریم‌ همه روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش پیگیر اجرای این مصوبه باشند.
هم اکنون ۲ هزار و ۶۸۴ دانش‌آموز استثنایی در مدارس مازندران در حال تحصیل هستند. علاوه بر این، ۸۰۰ دانش آموز تلفیقی فراگیر و ۹ هزار دانش آموز مرزی در ۵۵ باب مدرسه دولتی و ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی فعالیت دارند د و بقیه نیز در سطح مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

شهرداری‌های مازندران سرویس ایاب‌ و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را رایگان کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha