۱ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۱۰
کد خبر: 81890108
T T
۰ نفر
اعتبار16  ميليارد ريالي براي راههاي ارتباطي خمين

خمين – ايرنا – فرماندار خمين گفت: 16 ميليارد ريال اعتبار در سال جاري از ماده 180، ملي و استاني در بخش راه سازي اين شهرستان تخصيص داده شده كه بيشتر اين مبلغ هزينه شده و بقيه نيز در حال هزينه شدن است .

سيد مهدي ساداتي روز سه شنبه به مناسبت روز راهدار در ديدار با راهداران خمين افزود: داشتن راههاي امن و استاندارد يكي از مطالبات به حق مردم است و بهبود واستاندارد سازي راههاي ارتباطي اين شهرستان به اعتبارات ويژه نياز دارد.
وي ادامه داد: محروميت هاي شهرستان از يك طرف و مطالبات بحق مردم از طرف ديگر مي طلبد تا با تعامل، انسجام و همدلي زمينه تحقق مطالبات مردم در همه زمينه ها به ويژه در زمينه راه وشهرسازي فراهم شود .
وي ادامه داد: خدمات ارزنده راهداران در همه فصول سال به ويژه در زمستان و ايام نوروز بر هيچ كس پوشيده نيست و اين روز بهانه اي براي تقدير از زحمات راهداران است .
رئيس راه وشهرسازي خمين نيز گفت: قدمت بالا و فرسودگي ماشين آلات يكي از مشكلات اساسي براي ارائه خدمات مطلوب به مردم است .
عليرضا اصغري افزود: ماشين آلات راهسازي اين شهرستان با قدمت 30 تا 35 سال كارآيي لازم را ندارند و نياز است اين ناوگان نوسازي شوند.
وي مشكل ديگر را كمبود ماشين آلات عنوان كرد و افزود: براي ارائه خدمات مطلوب به چهار دستگاه ماشين آلات سنگين راهداري نياز است .
وي اظهاركرد: با اجراي طرح زمستانه كه از 15 آبان ماه آغاز شده 30 نيروي راهداري، 17 دستگاه ماشين آلات سبك و سنگين در حوزه استحفاظي اين اداره در حالت آماده باش قرار دارند تا در مواقع بروز حوادث احتمالي به نقاط بحران زده اعزام شوند.
اصغري بيان كرد: محور اصلي و راه هاي روستايي اين شهرستان هنگام بارش هاي جوي زيرپوشش خدمات راهداري دو راهدارخانه قرار مي گيردو 300 تن نمك و800 تن شن و ماسه نيز ذخيره شده است.
اصغري گفت: شش پيمانكار بخش خصوصي با تحويل تيغه برفروبي و انعقاد قرارداد با تراكتور براي برف روبي راههاي روستايي اين شهرستان در نظر گرفته شده است.
وي افزود: طرح زمستانه و فعاليت تيم هاي راهداري تا 15 فروردين سال آينده در اين شهرستان اجرا مي شود.
شهرستان خمين در جنوب استان مركزي داراي 524 كيلومتر راه اصلي است .
7277/6012