۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴
کد خبر: 81890873
T T
۰ نفر
قدردانی دیپلمات عراقی از خدمات ایران در آیین اربعین حسینی

مشهد- ایرنا- سركنسول عراق در مشهد گفت: جمهوری اسلامی ایران در آیین اربعین حسینی امسال اقدامات و خدمت رسانی شایسته و قابل تقدیری در كشور عراق و شهر كربلا انجام داد.

نصیر عبدالمحسن روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مشهد، خدمت در راه امام حسین(ع) را جهادی بزرگ توصیف و بیان كرد: با این وجود بی توجهی رسانه های غربی به همایش میلیونی اربعین حسینی عجیب و قابل تامل است.
وی افزود: به رغم شركت افزون بر 22 میلیون زائر عزادار در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و حضور در كربلا، این واقعه عظیم توسط رسانه های غربی مسكوت ماند.
سركنسول عراق در مشهد گفت: عظمت آیین اربعین فقط توسط رسانه های عراق و جمهوری اسلامی ایران پوشش داده شد و غربیان از انعكاس آن خودداری كردند.
عبدالمحسن ادامه داد: حداقل كشورهای اسلامی باید توجه ویژه ای به انعكاس راهپیمایی عظیم اربعین داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به ناامنی موجود در مسیر زائران اربعین در دوران حكومت بعث گفت: مسیر زائران اربعین به كربلا در گذشته به جاده مرگ معروف بود چون فقط نیمی از زائران سالم به كربلا می رسیدند.
سركنسول عراق در مشهد افزود: با سقوط رژیم صدام تاكنون زیارت كربلا و آیین اربعین هر سال باشكوهتر برگزار می شود بطوری كه هم اكنون كربلا پذیرای افزون بر 22 میلیون زائر در ایام اربعین حسینی است.
وی ادامه داد: با همت كشورهای اسلامی باید این آیین معنوی سال به سال با عظمت تر برپا شود.
نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: جغرافیای جهان اسلام از مسیر زیارت اربعین حسینی در حال تغییر است.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: راهپیمایی میلیونی و باشكوه اربعین حسینی مرزهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را حول محور امام حسین(ع) درنوردیده و اسلامی جهانی را شكل داده است.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور نیز در این مراسم گفت: به رغم فعالیت گروههای تكفیری در كشورهای همسایه و ناامنی در منطقه، امنیت و آرامش بطور كامل بر ایران حاكم است.
غلامعباس ارباب خالص افزود: هفته پیش در نشستی با كاردار انگلیس در تهران، وی پرسید كه چگونه در مشهد در ایام پایانی صفر بدون كوچكترین مشكلی جمعیت سه میلیونی زائران مدیریت می شود.
وی ادامه داد: كاردار انگلیس در تهران در این ملاقات به مقایسه حادثه منا در عربستان و برپایی مراسم شهادت امام رضا(ع) در مشهد بدون كمترین مشكل پرداخت و از خدمات شایسته مشهد در این ایام متعجب بود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق مردم را نگهبانان واقعی ایران توصیف و بیان كرد: مدیریت عالی كشور از بالاترین سطح تا سطوح استانی نیز تلاشهای شایانی برای ثبات امنیت در ایران انجام می دهند.
وی گفت: برپایی مراسم اربعین حسینی در كربلا و 28 صفر در مشهد بدون كوچكترین مشكل، واقعیتهایی است كه دنیا نمی تواند آنها را نادیده بگیرد .
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: حماسه اربعین حسینی حامل پیام اتحاد بین مسلمانان است كه امنیت و اقتدار ارمغان آن می باشد.
سید صولت مرتضوی افزود: امسال برای نخستین بار كاروان هزار نفری مدیریت شهری مشهد در چهار استان كشور عراق در حمل و نقل، خدمات شهری و اسكان و برپایی مواكب خدمت رسانی كرد.
وی گفت: در ایام اربعین حسینی روزانه افزون بر 20 هزار نفر در موكبهای شهرداری مشهد در عراق و مسیر زائران پیاده، اسكان و پذیرایی شدند.
شهرداری مشهد بخشی از خدمت رسانی به زائران كربلا را در ایام اربعین حسینی امسال با بكارگیری 300 راننده، 150 دستگاه اتوبوس و 400 نیروی خدماتی بر عهده داشت.
7505/1858
۰ نفر