۲ دی ۱۳۹۴، ۲۱:۲۷
کد خبر: 81891918
T T
۰ نفر
گنابادی ها با قطار تربت به پایتخت سفر می كنند

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر راه آهن تربت حیدریه گفت: شهروندان گنابادی كه قصد سفر ریلی به تهران را دارند، ترجیح می دهند از ایستگاه تربت حیدریه به پایتخت سفر كنند.

محمد خالق نیا روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی در ایستگاه راه آهن تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا، امنیت سفر ریلی و ارزان بودن آن را از دلایل اقبال شهروندان شهرهای مجاور برای سفر از این طریق عنوان كرد.
شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 127 كیلومتری تربت حیدریه و 920 كیلومتری تهران قرار دارد.
وی در خصوص وضعیت راه آهن تربت حیدریه گفت: به جز مسیر خواف - مشهد كه مورد استقبال شهروندان تربت حیدریه قرار نگرفته، سایر مسیرها با استقبال خوب شهروندان تربتی نیز مواجه است.
خالق نیا با بیان اینكه سهمیه خاصی ویژه مسافران تربت حیدریه در شبكه راه آهن تخصیص یافته، افزود: متقاضیان سفر ریلی می توانند از طریق ایستگاه تربت حیدریه به شهرهای مشهد، تهران، خواف، طبس، كرمان، اصفهان، یزد، بندر عباس و شیراز سفر كنند.
وی اظهار كرد: البته به دلیل فاصله نسبتا زیاد ایستگاه راه آهن تربت حیدریه تا شهر، از تمامی ظرفیت های موجود راه آهن استفاده نمی شود.
نمایشگاه حمل و نقل ریلی به مناسبت هفته حمل و نقل در سالن انتظار راه آهن تربت حیدریه گشایش یافته كه مدیر راه آهن تربت حیدریه هدف از برپایی آن را معرفی صنعت حمل و نقل به عنوان یك وسیله امن و ارزان عنوان كرد.
خالق نیا گفت: در این نمایشگاه كه به مدت یك هفته دائر است، بخشی از تجهیزات و ادوات و نیز ماكت های قطار در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
فاصله شهر تربت حیدریه تا راه آهن 12 كیلومتر است.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/5132