۵ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۱۶
کد خبر: 81895256
T T
۰ نفر
فيلم كوتاه 'پيرمرد و دريا'در شيراز رونمايي شد

شيراز- ايرنا- روابط عمومي حوزه هنري استان فارس اعلام كرد: فيلم كوتاه 'پيرمرد و دريا' به كارگرداني محمدرضا گودرزي و علي فراشبندي كه از توليدات اين حوزه هنري است در شيراز رونمايي شد.

به گزارش دريافتي روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي حوزه هنري استان فارس، رئيس حوزه هنري استان فارس در آيين رونمايي از اين فيلم گفت: يكي از نقاط مثبت و ارزشمند فيلم پير مرد و دريا، همكاري پيشكسوتان سينما و تئاتر شيراز با جوانان سازنده اين اثر است.
محمد كرم اللهي افزود: نگاه فرهنگي اين اثر كه ريشه در جغرافياي فرهنگي كشور ما دارد يكي از ارزش هاي ديگر اين فيلم كوتاه است كه حوزه هنري را بر آن داشت كه به توليد اين اثر اهتمام بورزد.
وي بيان كرد: آنچه به نظر من فيلم پيرمرد و دريارا به اثري قابل تامل تبديل كرده است بازنمايي تمناي آب در ساحت فرهنگ ايراني است و توجه به اين نكته كه ضعف موجود در ساختار فيزيكي را مي توانيم با توليد فرهنگي جبران كنيم.
رئيس حوزه هنري استان فارس ادامه داد: بسياري از تهديدها و مشكلات را مي توان با زبان هنر در جامعه مطرح كرد و اثر هنري مي تواند بيانگر نقش نظارتي و همچنين نقش هشدار دهنده باشد.
كرم اللهي با بيان اينكه هنرمند نبايد در مواجه با مباحث اجتماعي محيط پيرامون خود بي تفاوت باشد افزود: يكي از مباحث جدي در استان فارس مقوله خشكسالي است و اين پديده در حوزه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي تاثيرگذار است.
وي اظهارداشت: موضوع هايي مانند خشكسالي، دامنه گسترده دارند و نبايد انتظار داشت تنها دستگاه هاي دولتي متولي در اين حوزه، احساس مسئوليت كنند.
كرم اللهي اضافه كرد: هنرمندان بايد در اين حوزه و موارد مشابه با همدلي و همزباني با دستگاه هاي متولي همكاري كنند و در بهبود شرايط محيط زندگي خود به ايفاي نقش بپردازند.
او ادامه داد:بايد با رويكرد جامع به مقوله محيط زيست، امانتدارهاي خوبي براي طبيعت باشيم و امانتي را كه از گذشته به دست ما رسيده به سلامت در اختيار نسل آينده قرار دهيم.
يكي از پيشكسوتان تئاتر و سينماي شيراز نيز كه به عنوان بازيگر در اين فيلم كوتاه حضور دارد، گفت: خرسندم كه حوزه هنري استان فارس اقدام به حمايت از جوانان هنرمندي كرده است كه بي شك آينده سازان فرداي جامعه هستند.
نادر شهسواري اظهارداشت: يكي از مسايل مهم اين است كه امروز جامعه مديريتي ما متوجه شده است كه به جاي سخنراني با زبان هنر به بيان مشكلات بپردازد.
اين كارگردان و بازيگر تئاتر ادامه داد: امروز شاهد هستيم كه در يك اثر 100ثانيه اي، مقوله مهم خشكسالي مطرح مي شود و بر مخاطب تاثير مي گذارد.
مسعود احمدي به عنوان تصوير بردار و شيما پور سهم الدين به عنوان تدوينگر از ديگر دست اندركاران فيلم پير مرد و دريا هستند.
همچنين مهرداد سهامي به عنوان عكاس و صدابردار، نسرين بهرام زاده مدير توليد و طراح لباس، محمود كرم زاده به عنوان مدير تداركات و هاشم بيطرف نوبندگاني به عنوان مجري طرح از ديگر عوامل اين فيلم هستند.
در اين آيين از دست اندركاران فيلم پير مرد و دريا تجليل شد.
3002 /6118