۹ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81900438
T T
۰ نفر
تهران نفس كشید/بارش باران پس از 20 روز پایداری جوی

تهران - ایرنا - بارش رحمت الهی پس از 20 روز پایداری شرایط جوی و آلودگی هوا، چهره گرفته و غبارآلود تهران را شست و موجب كاهش چشمگیر میزان غلظت آلاینده های جوی شد.

به گزارش ایرنا، بارش باران عصر امروز(چهارشنبه) به صورت پراكنده در مناطق مختلف استان تهران به ویژه پایتخت آغاز شده است.
وضعیت جوی استان تهران از عصر امروز با ورود یك سامانه بارشی دچار تغییر شد تا پس از حدود سه هفته پایداری جوی و آلودگی شدید هوا، پایتخت نفسی كشیده و میزان غلظت آلاینده ها به طور چشمگیری كاهش پیدا كند.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: خوشبختانه تغییر در شرایط جوی ، وزش باد و بارش پراكنده باران موجب كاهش محسوس غلظت آلاینده های جوی در پایتخت شده است.
محمد رستگاری با بیان اینكه بارش باران موجب شده میانگین شاخص كیفی هوای تهران با 15 عدد كاهش از 160 در صبح امروز به 145 برسد، افزود: به طور قطع تداوم این روند موجب كاهش غلظت آلاینده و بهبود شاخص كیفی هوای كلانشهر تهران خواهد شد.
وی اظهار كرد: انتظار داریم با تداوم شرایط فعلی، شاخص كیفی هوای تهران فردا به 130 برسد.
اداره كل هواشناسی استان تهران نیز اعلام كرد با نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر امروز(چهارشنبه) بارش باران بیشتر نقاط استان به خصوص بخش های شمالی را فرا می گیرد.
براساس پیش بینی اداره كل هواشناسی در ارتفاعات استان تهران از جمله شهرهای آبعلی، فیروزكوه، دماوند، شمیرانات، لواسان، كن و سولقان بارش ها بصورت برف و در دیگر مناطق باران خواهد بود.
در این گزارش با اشاره به اینكه سامانه بارشی تا اوایل روز پنجشنبه(فردا) فعال است، تصریح شده، دمای هوای تهران امروز به صورت نسبی كاهش یافته و فردا(جمعه) دوباره افزایش نسبی دما خواهیم داشت.
برپایه پیش بینی اداره كل هواشناسی استان تهران، از بعدازظهر روز جمعه با نفوذ یك سامانه بارشی دیگر، شاهد بارش پراكنده باران در برخی از نقاط استان خواهیم بود.
شاخص كیفیت هوای تهران امروز نیز با افزایش میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق كمتر از 2.5 میكرون و قرار گرفتن بر روی عدد160، در شرایط ناسالم برای عموم قرار گرفت.
در طول 19 روز گذشته با توجه به پایداری شرایط جوی، شاخص كیفی هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت.
كمیته اضطراری كاهش آلودگی هوای پایتخت دراین مدت چندبارتشكیل جلسه داد و تدابیری را از جمله تعطیلی مدارس، ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده ترافیك، ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه ، تشدید نظارت و اعمال دقیق قانون برای اجرای طرح زوج و فرد و برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده از جمله تصمیمات این كمیته برای كاهش میزان غلظت آلاینده های جوی بود.
تهرام 7243/1109/1625
۰ نفر