سالخوردگان، کودکان و بیماران قلبی در یزد از خانه خارج نشوند

یزد- ایرنا- کارشناس هواشناسی یزد گفت: تا اواخر هفته به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد به‌ نسبت شدید تا شدید همراه با گردوخاک در استان پیش‌بینی می‌شود بنابراین به افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود تا بهبود شرایط جوی از خانه خارج نشوند.

سید عباس میرحسینی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نسبت به ماندگاری گردوغبار در جو و وزش باد شدید و گردخاک تا فردا در استان هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا فردا همچنین کاهش نسبی دما و از پنجشنبه به صورت مجدد روند افزایش دما در سطح استان یزد رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی گفت: سامانه کیفی هوا با ثبت عدد ۳۶۳ برای اردکان هوای این شهرستان را خطرناک گزارش کرد و این سامانه همچنین با ثبت عدد ۲۱۳ برای مهریز، ۱۸۳ برای بافق، ۱۵۹ برای یزد و ۱۲۵ برای میبد هوای این شهرستان‌ها را بسیار ناسالم و ناسالم گزارش کرد.

میرحسینی بیان کرد: همکاری مردم نقش مهمی در پیشگیری از آسیب به افراد به خصوص سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی دارد که باید برای حفظ سلامتی خود همکاری کنند.

اکسیدهای گوگرد، نیتروژن، مونوکسید کرین و ذرات معلق از جمله عوامل تعیین‌کننده شاخص کیفیت هواست و شاخص کیفی هوا معمولا به‌ صورت روزانه محاسبه می‌شود.

در استان یزد ایستگاه‌های مختلف سنجش آلودگی هوا وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha