۱۲ دی ۱۳۹۴، ۹:۴۰
کد خبر: 81902748
T T
۰ نفر
شایعات منتشره در مورد آنفلوانزا بی اساس است

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه گفت: شایعات منتشره در مورد شیوع آنفلوانزا در این شهرستان بی اساس است و اخبار مطرح شده در فضای مجازی سندیت ندارد.

غلامرضا میری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : تنها مرجع اطلاع رسانی در شهرستان تربت حیدریه در زمینه شیوع بیماری آنفلوانزا دانشگاه علوم پزشكی است.
اخیرا در فضای مجازی شهرستان تربت حیدریه شایعاتی مبنی بر ابتلای چند نفر به آنفلوانزای خوكی و مرگ آنها بر اثر این بیماری منتشر شده بود.
وی از شهروندان تربت حیدریه نیز خواست تا با رد و بدل كردن گزارش های غلط و شایعه پراكنی، موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی در میان مردم نشوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه نیز با اشاره به فصل سرما و شیوع بیماری های تنفسی با محوریت آنفلوآنزا و سرماخوردگی گفت: اكنون با توجه به همكاری مردم تربت حیدریه در رعایت اصول پیشگیری و دقت در حفظ بهداشت فردی، وضعیت مناسبی در منطقه حاكم است و تا این لحظه مشكل خاصی مشاهده نشده است.
دكتر الهام بهره مند بر اهمیت پیشگیری به عنوان یك اصل مهم در جلوگیری از ابتلای به آنفلوانزا تاكید كرد.
وی افزود: مردم برای حفظ سلامت خود در برابر بیماری های تنفسی از قبیل آنفلوآنزا از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن یكدیگر خودداری كرده و چنانچه فردی علائم مشابه آنفلوآنزا را داشت تا یك متر از وی فاصله بگیرند.
وی گفت: باید از مالیدن و تماس دست آلوده با چشم ها، دهان و بینی خودداری شود و اگر فرد در خود احساس علائم مشابه آنفلوانزا كرد در منزل به استراحت بپردازد.
بهره مند افزود: مراجعه به پزشك هنگام مشاهده علائم بیماری، پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه، دفع بهداشتی دستمال استفاده شده و نیز شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون از دیگر اقدامات موثر در پیشگیری است.
وی همچنین گفت: افراد مسن و كسانی كه بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی عروقی دارند، كودكان و مادران باردار بیشتر در معرض ابتلاء به آنفلوانزا هستند و باید مراقبت بیشتری به عمل آورند.
دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یك میلیون نفر از جمعیت جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
5132/6121