۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴
کد خبر: 81909706
T T
۰ نفر
نگراني مشتركان نوشهر و چالوس از قطع مكرر و بدون اطلاع آب آشاميدني

نوشهر- ايرنا - آب آشاميدني مناطقي از حوزه شهري نوشهر و چالوس كه حوالي ساعت 23 روز سه شنبه هفته جاري قطع شد و همچنان نيز ادامه دارد ، سبب نگراني بيشتر شهروندان اين مناطق شده است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ،‌ شهروندان مناطقي مانند اشكارداشت ،‌ پالوجده ، هلستان و بخشي از مناطق چالوس شب گذشته به علت قطع بدون اطلاع آب آشاميدني شرايط سختي را دراين مناطق سپري كردند.
قطع مكرر، افت شديد و حتي پايين بودن كيفيت آب آشاميدني نيز مشكلاتي است كه از دير باز شهروندان اين مناطق شهري آن را تجربه كرده اند به گونه اي كه تاكنون دست اندركاران مربوط نتوانسته اند اين نقصان را به طور ريشه اي حل كنند.
با اين وجود شماري از شهروندان نوشهر و چالوس با ابراز نگراني از بروز چنين مشكلاتي از مسئولان نهادهاي ذيربط براي حل اساسي اين معضل خواستار اتخاذ تدابير ويژه اي شده اند.
شهروندي از منطقه هلستان نوشهر گفت :‌ سزاوار نيست كه بخشي از مردم اين شهر ساعت ها به علت قطع بدون اطلاع آب آشاميدني در شرايط بي آبي به سر ببرند.
قربانعلي پرندوش در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بروز چنين مشكلاتي را متاثر از ضعف مديريت دانست و افزود :‌ اگرچه بارها مسئولان شركت آب و فاضلاب شهري يكي از علت هاي اساسي قطعي آب آشاميدني را ناشي از كمبود اعتبارات و فرسودگي شبكه هاي آبرساني مطرح كرده اند اما مي توانند با اطلاع رساني پيش از قطعي آب مشتركان را براي ذخيره كردن آب آگاه سازند.
وي با انتقاد از قطع آب آشاميدني مشتركان در برخي از ماه هاي سال در اين منطقه اظهار داشت :‌ غالب شهروندان اين منطقه از چنين وضعيتي كلافه شده اند و با اين كه بارها اين معضل را به اطلاع برخي از متوليان امر رسانده اند اما تاكنون اين پيگيري هاي آنان نتيجه بخش نبوده است.
شيرزاد خواجوند ديگر شهروند از منطقه پالوجده چالوس نيز گفت :‌ اگر مشتركان بدانند كه آب آشاميدني اين منطقه چه زماني قطع مي شود در نتيجه حداقل آب به اندازه مورد نياز چند ساعت ذخيره مي كنند.
وي افزود : امروز مهم ترين گلايه شهروندان اين منطقه از عدم اطلاع رساني جامع و شفاف قبل از قطعي آب آشاميدني در مواقع اضطراري است.
اين شهروند تبليغات محيطي و يا اطلاع رساني از طريق پيامك هاي تلفن همراه را شيوه اي مناسب براي پيش آگاهي مشتركان با هدف ذخيره كردن آب آشاميدني قبل از قطع شدن آن پيشنهاد كرد.
خواجوند گفت :‌هم اكنون شهروندان ترجيح مي دهند به جاي آنكه متوجه عوارض روحي و رواني ناشي از قطع بدون اطلاع آب آشاميدني شوند بخشي ازهزينه ها را بابت اطلاع رساني درقالب پيامك هاي تلفن همراه بپردازند .
وي افزود :‌ صرف نظر از همه مشكلاتي كه براثر قطعي آب آشاميدني مشتركان با آن مواجه هستند ،‌مسئولان ذيربط حتي از آبرساني با تانكر نيز در اين مناطق دريغ مي ورزند.
مدير امور آب و فاضلاب شهري نوشهر و چالوس نيز علت قطعي آب آشاميدني مناطقي از اين شهرها را شكستگي خط انتقال منطقه تازه آباد اعلام كرد و گفت :‌ به علت نشتي آب از خط انتقال اين منطقه كه حوالي ساعت 24شب گذشته رخ داد براي ترميم خط ناگزير به قطعي آب آشاميدني اين مناطق شديم.
سيد شكرالله موسوي ميركلايي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود :‌ اگرچه با تلاش نيروها تا حوالي ساعت پنج بامداد روز چهارشنبه شكستگي خط انتقال ترميم شد اما آبگيري خط انتقال و مخزن حداقل بيش از يك ساعت زمان مي برد.
وي با اشاره به كمبود اعتبارات و تجهيزات براي حل ريشه اي معضل قطعي آب آشاميدني در برخي از مناطق اين شهرها در عين حال وعده داد تا پايان سال جاري و يا سال آينده قطعي آب آشاميدني منطقه هلستان نوشهر برطرف شود.
مديرامور آب و فاضلاب شهري نوشهر و چالوس اعلام آمادگي كرد كه در صورت داشتن اختيارت لازم از اين پس براي آگاه سازي مشتركان در مواقع اضطراري قطعي آب آشاميدني از طريق پيامك هاي تلفن همراه و يا شبكه هاي اجتماعي تلگرام اطلاع رساني كنند.
امورآب و فاضلاب شهري نوشهرو چالوس به بيش از 80 هزار مشترك خدمات ارائه مي دهد.
از جمعيت دست كم 250 هزار نفري نوشهر و چالوس بيش از 70 درصد در حوزه هاي شهري سكونت دارند.
7078 /1602/1654