توسعه بخش دشتياري چابهار با محوريت كشاورزي بايد در اولويت باشد

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: توسعه بخش دشتياري شهرستان چابهار واقع در جنوب استان با محوريت كشاورزي بايد در اولويت باشد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي استانداري سيستان و بلوچستان، علي اوسط هاشمي در سفر به جنوب استان و بازديد از طرح هاي عمراني بخش دشتياري چابهار و حضور در نمازجمعه نگور اظهار داشت: استفاده از ظرفيت كشاورزي بخش دشتياري نقش موثري در رونق اقتصاد جنوب استان خواهد داشت.
وي از روند اجراي طرح آبرساني به مجتمع ٢٦١ روستاي تلنگ، پلان و پيرسهراب شهرستان هاي چابهار و قصرقند بازديد كرد كه آب مورد نياز اين روستاها از سد زيردان تامين مي شود.
وي همچنين در جريان طرح مطالعاتي آبرساني به ٢٠٧ روستاي نگور، كمبل، سليمان، سند، ميرثوبان و باهوكلات شهرستان چابهار قرار گرفت كه آب مورد نياز آن از سد پيشين تامين خواهد شد.
بازديد از پل روگذر در حال ساخت ريمدان، زمين هاي كشاورزي، كشتارگاه صنعتي دام نگور و طرح آبياري تحت فشار باهوكلات و افتتاح مجتمع پرورش مرغ گوشتي شركت تعاوني مهر ١١ چابهار از مهمترين برنامه هاي سفر استاندار سيستان و بلوچستان به شهرستان چابهار به حساب مي آيد.
استاندار سيستان و بلوچستان در ديدار با اقشار مختلف مردم بخش دشتياري با تاكيد بر حضور حداكثري مردم در انتخابات اسفندماه امسال اظهار داشت: مشاركت همه جانبه مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، همبستگي و همدلي ايرانيان را به رخ جهانيان مي كشد.
وي به ارائه گزارشي از عملكرد دولت در چابهار پرداخت و گفت: محروميت مناطق روستايي اين شهرستان از آب آشاميدني نشان از بي توجهي به مردمان روستايي دارد.
هاشمي ادامه داد: فقط ٢٦ درصد از مناطق روستايي چابهار از آب آشاميدني بهداشتي بهره مند هستند.
وي افزود: طرح آبرساني به ٢٠٨ روستاي بخش دشتياري تا سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: عمليات آبرساني به حداقل ٢٦١ روستا از مناطق تلنگ، پلان و پيرسهراب شهرستان هاي چابهار و قصرقند با هزار ميليارد ريال اعتبار تا هفته دولت سال آينده مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي به بازسازي محور ريمدان اشاره كرد و گفت: ايجاد روابط تجاري چابهار و گوادر پاكستان موجب رونق بخش دشتياري چابهار خواهد شد.
استاندار سيستان و بلوچستان در پاسخ به درخواست مردم بخش دشتياري در زمينه ايجاد شهرستان، گفت: سياست مجموعه مديريت استان بر پايه كاهش بار مالي از دوش دولت است و سعي بر افزايش خدمت رساني داريم اما طرح ايجاد شهرستان دشتياري نيز مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
بخش دشتياري با مركزيت نگور در فاصله ٦٠ كيلومتري مركز شهرستان چابهار در جنوب سيستان و بلوچستان قرار دارد كه بزرگترين بخش ايران از لحاظ مساحت محسوب مي شود.
3042/6081