۲ برنامه کاربردی گردشگری در سیستان وبلوچستان رونمایی شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: همزمان با هفته گردشگری و با حضور فعالان و مسوولان حوزه گردشگری استان آئین رونمایی از ۲ برنامه کاربردی حوزه گردشگری در زاهدان برگزار شد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی گذشته، ایجاد تداخل در واگذاری ها و صدور موافقت‌های اصولی بود که به منظور حل این مساله به همت معاونت گردشگری اداره کل و توان جوانان خلاق بومی سیستان و بلوچستان و شرکت های فناوری پارک علم و فناوری اقدام به راه اندازی "نقشه GIS اراضی و پهنه های گردشگری" کردیم.

وی ادامه داد: در فاز اولیه این برنامه کاربردی ۱۰۰ نقطه با محوریت نوار ساحلی جانمایی شده که شامل نقشه های طول و عرض جغرافیایی، اطلاعات موافقت اصولی های صادر شده، مساحت پروژه و سرمایه گذار بوده که با فعال سازی این برنامه دیگر شاهد بروز مشکلات سابق نخواهیم بود و بسیار نیز در تسهیل امور موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان ادامه داد: در بروزرسانی این برنامه قرار است تعداد نقاط و اطلاعات تکمیلی هم افزایش یابد تا در اختیار عموم سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی بیان کرد: با هدف توسعه سفرهای گروهی به سیستان وبلوچستان که به پدیده گردشگری سال نامگذاری شده نیز برنامه هایی در دستور کار اداره کل و معاونت گردشگری قرار دارد که یکی از آنها معرفی استان در قالب نرم افزارهای کاربردی است.

طهرانی مقدم تاکید کرد: در همین راستا برنامه کاربردی "هدیه سفر" نیز با توان نیروهای خلاق بومی و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان طراحی و در هفته گردشگری رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت و عموم مردم، گردشگران و تورلیدرها می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی گفت: در قالب این برنامه کاربردی ضمن معرفی بیشتر و بهتر سیستان و بلوچستان در خصوص فروش صنایع دستی، رشد بازدید از موزه های استان، جذب حمایت های مادی و معنوی دستگاه های اجرایی اقداماتی صورت گرفته که مهمترین بخش این برنامه نیز حمایت ویژه از تورگردانان، بلدهای محلی و فعالان حوزه گردشگری در سطوح ملی و استانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha