۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶
کد خبر: 81912940
T T
۰ نفر
اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز/  افق تازه در توسعه اقتصادی اجتماعی كلان شهر شیراز

شیراز- ایرنا - مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان فارس با بیان اینكه اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز افق تازه در توسعه اقتصادی اجتماعی این كلان شهر می گشاید اظهار داشت : با اضافه شدن خط دوم آبرسانی به شیراز ظرفیت تامین آب این شهر به 60 میلیون متر مكعب افزایش می یابد.

مهندس حمیدرضا دهقانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر سالانه 38 میلیون متر مكعب از ظرفیت آب سد درودزن برای تامین آب شرب شهرستان های شیراز و مرودشت و روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل آب منطقه ای فارس ضمن تاكید بر اینكه تامین آب كلانشهر شیراز یك دغدغه اصلی است اجرای این طرح را به عنوان برنامه ای بلند مدت حایز اهمیت دانست و افزود: سیاست كلان وزارت نیرو نیز بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی است؛ طی دو سال اخیر هزار میلیارد تومان از هزینه طرح ها به صورت قراردادهای مختلف مالی تامین شد و بالغ بر 500 میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی وارد پروژه ها شده كه خوشبختانه با تسریع در انجام آنها به سرعت در حال اجرا است.
وی بیان كرد: در طراحی خط دوم آبرسانی به شیراز از طراحی بهینه ای استفاده شده و در حالیكه ایستگاه های پمپاژ هزینه بر هستند تنها با یك پمپاژ آب را به شیراز می رسانیم.
دهقانی با بیان اینكه از دو میلیارد و 850 میلیون متر مكعب ظرفیت سدها در استان فارس تنها 11 درصد آب قابل استفاده است ابراز امیدواری كرد با بارش های اخیر از شرایط خشكسالی هشت ساله فاصله بگیریم.
خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درود زن به طول 78 كیلومتر با عبور از تونلی به طول چهار كیلومتر، در هر ثانیه سه متر مكعب آب را به شیراز منتقل می كند و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
سد درود زن در فاصله 85 كیلومتری شمال شیراز در شهرستان مرودشت واقع شده است .
6113 /1876