۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81914370
T T
۰ نفر
اجرای فاز نخست مركز جامع سرطان گلستان در بندرتركمن

گرگان - ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان های گمیشان و بندرتركمن گفت: فاز نخست عملیات اجرایی مركز جامع كنترل، پیشگیری و درمان سرطان استان گلستان طی سه ماه و با یك میلیارد ریال هزینه در بندرتركمن به پایان رسید.

مهدی جعفری روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت ساخت مركز جامع سرطان استان اظهار داشت: طبق تفاهم نامه خیرین و جمعیت هلال احمر مقرر شده است كه این بنا طی مدت 2 سال و با اعتباری در حدود 12میلیارد ریال ساخته و در اختیار این جمعیت قرار گیرد.
وی با بیان اینكه هم اینك عملیات اجرا براساس زمان بندی طراحی شده به پیش می رود، اضافه كرد: در فاز نخست عملیات ساخت زیر سازی ومیكروفایل ساختمان دو طبقه مركز انجام شد و تا چند روز آینده عملیات فونداسیون این بنا با مساحت یكهزار متر مربع آغاز می شود.
جعفری دلیل طولانی شدن مرحله نخست را شرایط اقلیمی منطقه و بارندگی های شدید پاییزی بیان كرد و افزود: بافت سست و روان خاك منطقه نیز در این مقوله تاثیرگذار بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر گمیشان و بندرتركمن ادامه داد: تمامی ملاحظات فنی و مهندسی در ساخت این مجموعه مد نظر قرار گرفته است تا یك مركز جامع كنترل، پیشگیری و درمان سرطان در شهرستان احداث شود و سوانح طبیعی به آن آسیب وارد نكند.
جعفری همچنین از همكاری نهادهای شهری در اجرای این مركز خبر داد و گفت: پروانه ساخت این مركز به صورت رایگان از سوی شهرداری صادر و عملیات خاكبرداری نیز با مشاركت اداره راه و شهرسازی بندرتركمن اجرایی شده است.
وی با تاكید بر مشاركت و مساعدت گسترده مالی خیرین در حوزه فعالیت های هلال احمر این شهرستان اضافه كرد: با همكاری نیكوكاران خانه سلامت و امید و مركز فیزیوتراپی هلال احمر این منطقه به بهره برداری رسیده است.
وی به وسعت دو هكتاری مجموعه هلال احمر بندرتركمن نیز اشاره كرد و افزود: پیشنهاداتی در خصوص احداث مركز درمانی تحت عنوان 'مركز توریست درمانی' در مجاورت مركز جامع سرطان استان ارائه شده كه با استقبال مدیران استانی وخیرین منطقه روبرو شده است.
جعفری به اقدامات آموزشی این مركز نیز برای اقشار مختلف و براساس نیاز سنجی صورت گرفته اشاره كرد و گفت: آخرین این دوره ها با توجه به وجود خیل بیشماری از صیادان در حوزه شهرستان های تركمن و گمیشان كلاس ترویجی سه روزه كمك های اولیه برای ماهیگیران منطقه بود.
گمیشان و بندرتركمن هر یك با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع هستند. بیشتر ساكنان این شهرستان ها را هموطنان تركمن تشكیل می دهند.
ق/1648