۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸
کد خبر: 81920324
T T
۰ نفر
چهار شكارچي پرندگان مهاجر در نقده دستگير شدند

مهاباد- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نقده گفت: ماموران يگان حفاظت اين اداره موفق به دستگيري چهار شكارچي پرندگان در تالاب بين المللي سولدوز و سواحل جنوبي درياچه اروميه در اين شهرستان شدند.

فرامرز سفري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماموران اين اداره در دو ماموريت گشت و كنترل خود در محدوده تالاب هاي سولدوز و سواحل جنوبي درياچه اروميه اين چهار شكارچي متخلف را در هنگام شكار پرندگان دستگير كردند.
وي اضافه كرد: از متخلفان چهار قبضه اسلحه شكاري مجاز و غيرمجاز، مقداري ادوات شكار و لاشه سه قطعه مرغابي نيز كشف و ضبط شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست نقده افزود: هر گونه فعاليت صيادي و شكار پرندگان و ساير حيوانات در محدوده تالاب ها ممنوع بوده و با متخلفان برابر مقررات برخوردهاي قانوني صورت مي گيرد.
وي اظهار كرد: باتوجه به پايان اعتبار پروانه شكار پرندگان در سال جاري، يگان حفاظت اين شهرستان گشت و كنترل مناطق تحت مديريت خود را تشديد كرده و به صورت شبانه روزي گشت مناطق تحت مديريت شهرستان را انجام مي دهد.
به گزارش ايرنا، تالاب سولدوز در فاصله 25 كيلومتري شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احيا و در حال حاضر وضعيت مطلوب زيستگاهي اين تالاب سبب مهاجرت و حضور بسياري از پرندگان آبزي و كنارآبزي و همچنين آبزيان و جانوران ديگر به اين منطقه شده است.
در شهرستان نقده هفت تالاب فصلي و دائمي وجود دارد كه سالانه بيش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومي در آن زندگي مي كنند كه از اين تعداد، تالاب هاي درگه سنگي، حسنلو و يادگارلو جزو تالاب هاي بين المللي هستند.
شهرستان نقده با 121 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/1905