۲۸ دی ۱۳۹۴، ۹:۳۴
کد خبر: 81925001
T T
۰ نفر
نخستين واحد حامله سرا در مياندوآب راه اندازي شد

مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان مياندوآب از راه اندازي نخستين واحد حامله سرا براي كمك به زنان باردار مناطق سخت گذر و دور افتاده اين شهرستان خبر داد.

سهراب حيدري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به علت كوهستاني بودن و شرايط دشوار جوي منطقه در فصل زمستان به ويژه در منطقه باروق اين شهرستان، جهت رفاه حال زنان باردار روستايي، اين واحد حامله سرا در مياندوآب راه اندازي شد.
وي اضافه كرد: اين واحد حامله سرا در ساختمان ستاد شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان راه اندازي و تجهيز شده است.
حيدري گفت: اين حامله سرا كه با هزينه هاي جاري شبكه بهداشت و درمان ايجاد شده، با هشت تخت از كليه امكانات رفاهي مورد نياز زنان باردار برخوردار بوده و خدمات ارائه شده در آن رايگان است.
وي افزود: مادران بارداري كه محل زندگي آنها در مناطق صعب العبور و دور افتاده مي باشد و در زمان بارندگي و سرما در اين حامله سرا اسكان داده مي شوند.
حيدري اضافه كرد: مادران باردار اسكان داده شده در اين حامله سرا از امكانات رفاهي تامين شده بهره مند مي شوند تا در هنگام زايمان خطرات حمل و نقل و بعد مسافت و دير رسيدن، آنها را تهديد نكند.
مدير شبكه بهداشت و درمان مياندوآب گفت: از ابتداي فصل زمستان تاكنون با تلاش كاركنان اين شبكه جان چهار تن از مادران باردار را كه در برف و كولاك گرفتار شده بودند، نجات داده شده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان مياندوآب با 260 هزار نفر جمعيت بزرگترين و پرجمعيت ترين شهرستان جنوب آذربايجان غربي به شمار مي رود.
در اين شهرستان هم اكنون 100 خانه بهداشت روستائي و 20 مركز بهداشتي و درماني شهري و روستائي وجود دارد.
7508/6185/1905